הטריילר נחשף

חדש ב'כיכר': סדרת מתח בכל מוצאי שבת • צפו

החל ממוצ"ש הקרוב, לראשונה ב'כיכר השבת', תעלה סדרת מתח ייחודית, שתעסוק באופן מוחשי בתקופות חשוכות בעם היהודי - תחת השלטון הקומוניסטי ברוסיה • צפו בקדימון לסדרה (TVׂ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
יהודי נאנק. מתוך הטריילר (צילום: יחזקאל לנג)

החל ממוצאי השבת הקרובה, תתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', האתר החרדי הגדול בעולם - סדרה חדשה מיוחדת ומרתקת - "שמי ברזל", בהפקתו של היוצר יחזקאל לנג.

הסדרה תחזיר אתכם לשנת 1917, אז הפילו המהפכנים הקומוניסטים את ממשלת הצאר של רוסיה, והנהיגו משטר טוטליטרי. מאותו הרגע נאסר על שלושת מיליון היהודים החיים ברוסיה לעסוק ביהדות בפומבי. כל מי שלימד או למד יהדות נחשב ל'אויב המדינה', נעצר על ידי הק.ג.ב., נחקר, עונה ואז נשלח למחנה עבודה בסיביר, או נרצח.

זהו סיפורם המדהים של קומץ יהודים אמיצים, אשר שמרו ולימדו יהדות בברית המועצות בסתר, למרות הסכנה העצומה והרדיפה המתמדת, עד נפילת ברית המועצות ושחרור היהודים.

איך עד היום הסיפור המרגש השזור במסירות נפש עצומה לא נהפך לסרט? תמוה. אך בפעם הראשונה, כאן ב'כיכר השבת', תוכלו לחוות באופן ייחודי את התקופה המורכבת הזו בהיסטוריה היהודית.

במאי ומפיק הסרט הייחודי הוא יחזקאל לנג, במאי קולנוע שהפיק כמה סרטים שזכו לסיקור על ידי כלי תקשורת ישראלים ועולמיים מובילים, כולל: CNN, הארץ, מעריב ומאקו. בנוסף, גם שחקן מקצועי (ערוץ מאיר) ועיתונאי (ערוץ שבע / ג'רוזלם פוסט / עולם קטן).

בשיחה עם 'כיכר השבת', הוא אומר: "המטרה שלי בחיים היא להיות חלוץ לתקשורת יהודית. בשלוש השנים האחרונות אני עוסק בפרויקט הזה, בזמן הזה הספקתי לחקור את ההיסטוריה של היהודים תחת סטלין, לכתוב את התסריט, לבנות צוות הפקה ולצלם את הסרט. הסרט נעשה בשיתוף עם בית הספר לקולנוע 'תורת חיים'".

עוד מספר לנג: "מספר הקולנוענים היהודים נראה כאינסופי – אך למרבה הצער, את אלה המייצרים סרטים יהודיים דרמטיים, אפשר לספור על יד אחת. עד כמה שהיהודים נהדרים בלספר את סיפוריהם של אחרים, הם חלשים מאוד בלספר את הסיפור של בני עמם".

"מחקרים מראים כי הישראלי הממוצע צופה בשלוש שעות של וידיאו בכל יום. הנטישה של המדיום החזק ביותר עלתה לעם היהודי ביוקר ותרמה להתבוללות המאסיבית בימינו", אומר לנג ותוהה, "עד מתי נשאיר את הכלי העוצמתי הזה בידיהם של אנשים העוינים את ישראל ואת היהדות? אנו מאמינים שהגיע הזמן לספר את הסיפור שלנו".

על הסדרה 'שמי ברזל', אומר לנג כי "בתחילה, מיועדת 'שמי ברזל' לשידור כסדרה דרמטית באתר 'כיכר השבת', כאשר מדי שבוע, בכל מוצאי-שבת, ישודר פרק אחד, במשך תקופה של שלושה חודשים. אנו מתכננים גם לכלול כתוביות באנגלית כדי לשדר לעולם.

"הסדרה נעשתה בשיתוף פעולה מלא עם בית ספר לקולנוע תורת חיים - בית ספר דתי-חרדי בהנהגת הרב שמואל טל. כל השחקנים הם דתיים וחרדים, כל הלבוש צנוע ואין מילים או תכנים גסות".

  • צפו בטריילר לקראת הפרק הראשון שישודר במוצ"ש הקרוב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר