"גפני והפוליטיקאים תתעוררו"

משבר הצהרונים: ההורים זועמים; הגנים מאיימים בשביתה

הורי ילדים לגיל הרך, נמצאים במשבר, עד שסוף סוף הלימודים חזרו, כעת התעוררה בעיית הצהרונים. מנהלי המוסדות, מבינים את ההורים ומאיימים להשבית את הצהרונים שעדיין פועלים • חשיפה (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

משבר הצהרונים, שמשפיע בעיקר על המגזר החרדי, ונחשף לראשונה ב'כיכר השבת', עולה שלב. מנהלי העמותות של הצהרונים מאיימים שישביתו את הצהרונים הפועלים ולא ייפתחו את הצהרונים שעדיין לא נפתחו. מנגד, ההורים הנמצאים בתווך זועמים.

ביום חמישי האחרון, נחשף לראשונה ב'כיכר השבת', על ההנחיה החדשה של משרד החינוך, לפיה תקציב הסייעות של הצהרון, ייגזר מהשכר שמקבלת הסייעת בבוקר.

כדי להבין את משמעות ההחלטה, מדובר בפגיעה ישירה בשכר של הסייעות וכן בתקציב שאמור לצאת מכיסיהן של המפעילות - ומי שלא תסכים להוציא כסף, הצהרון ייסגר.

בעקבות הכתבה ביום חמישי, ובמיוחד לאור העבודה, שהיום (ראשון), חזרו רוב המוסדות ללימוד פעיל, ההורים והרשתות הבינו את החומרה והחל "רחש בחש", מתחת לפני השטח.

הורים ממספר ערים חרדיות ברחבי הארץ, אומרים ל'כיכר השבת': "תבינו, אותנו לא מעניין המאבקים בין העיריות, רשתות החינוך ומשרד החינוך".

"אותנו מעניין דבר חדש, שהלימודים שהופסקו במשך תקופה ארוכה יחזרו למסלול, כל הדברים האחרים שיפתרו הגופים בינם לבין עצמם".

"יתרה מזו", אומר אחד ההורים, "לפי מה שהבנו, מדובר במשהו מכוון אך ורק נגד הציבור החרדי ואולי על עוד שתי עיריות חלשות בדרום, אז זה שהגיע פקיד חדש למשרד החינוך, שהחליט שלא מתאים לו מה שהיה עד עכשיו - לא אמור לגרום להמשך הסבל עבור ההורים, הילדים וכמובן הסייעות - שהן המועסקות כמעט הכי חלשות".

מנגד, מספר מנהלי מוסדות שמשוחחים עם 'כיכר השבת' אומרים, "אנחנו מבינים את זעם ההורים - והוא מוצדק לחלוטין, אך יש בעיה אמתית שמשרד החינוך חייב לפתור אותה, לא ייתכן שפתאום משרד החינוך החליט שיש בעיות משפטיות והוציא קול קורא באמצע השנה".

"החלטה כזו - כמו שהחליטו במשרד החינוך, אמורה לעבור חודשים עד שתאושר ולא שינחיתו עלינו את זה באמצע השנה - מאיפה בדיוק חושבים שנשלם את השכר של מאות סייעות ברשויות החרדיות".

עוד טוענים מנהלי הרשתות: "במידה ולא יימצא פתרון לתקציב, לא תהיה לנו ברירה וכבר בסוף השבוע נודיע שאנחנו הולכים להשבית את כל הצהרונים - עד שיימצא פתרון".

"הבוקר", מספרים המנהלים, "הייתה לנו שיחה עם יו"ר וועדת הכספים משה גפני, והוא אמר שאולי הוא ימצא החרגה תקציבית ממשרד האוצר לשלם את הצהרונים. אנחנו בהחלט מצפים מאנשי הציבור החרדיים, הכוללים את גפני עצמו, סגן שר החינוך מאיר פרוש ומיו"ר ש"ס אריה דרעי להרים את הכפפה בנושא הכ"כ אקוטי הזה".

יצוין, כי כבר ביום חמישי 'כיכר השבת', ביקש את תגובת משרד החינוך, אך זו טרם ניתנה, אך גורם במשרד החינוך ניסה להציג את העומד מאחורי המהלך התמוה והפוגעני: "הסייעות והגננות באמת מסכנות, אך יש פה בעיה משפטית של כפל תקציבים - המשכורת מהגן ומהצהרון".

"זה לא קשור לציבור החרדי בלבד", מדגיש הגורם הממשלתי, "אלא לכל מי שנמצא במצב סוציו-אקונומי נמוך, וזאת משום שהמשרד מעוניין שגני הילדים יפעילו את הסייעות מהתקציב שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר