החרדים כועסים

הקבינט אישר את הגדלת הקנסות; דרעי התנגד

קבינט הקורונה אישר כי מוסד חינוכי שייפתח יעמוד בפני קנס של 20 אלף שקלים. היחיד שהצביע נגד: שר הפנים שהסביר כי "בשום מדינה באירופה לא סגרו את מערכת החינוך" (בארץ)

שוטרים בתלמוד תורה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

אחרי אישור הממשלה, גם קבינט הקורונה החליט, בדיון שקיים היום (שני), להגדיל את הקנסות על מפרי ההנחיות, ברוב מוחלט למעט שר הפנים אריה דרעי, שהביע התנגדות והצביע נגד הגדלת הקנסות.

דרעי אמר: "אני מציע שאם כבר קונסים, מוסדות חינוך צריכים להיות ברמת הקנס הנמוכה. להבדיל ממסיבות ואירועים, שם אוכלים ורוקדים ויש שם מקדם הדבקה לעומת מוסדות חינוך שבהם לומדים בלבד. אין היגיון לקנוס מוסדות חינוך ברמת הקנס הגבוהה ביותר".

"בכל הדוגמאות שהבאתם מהעולם, באף מקום אין קנס מיוחד על מוסד חינוכי. גם מדינות אירופה שחזרו לסגר שני לא סגרו את מערכת החינוך. מדינות גדולות ומתקדמות באירופה ובצפון אמריקה הבינו שלמערכת החינוך יש חשיבות ערכית גבוהה. אנחנו סגרנו ופותחים אותה בהדרגה, איטית לטעמי".

"קטגוריה מפורשת של קנס למוסד חינוכי זו טעות נוראית, והיא הגבוהה ביותר בסך 20 אלף שקלים. אני חושב שזו טעות לקבוע קטגוריה נפרדת למוסד חינוכי, ואני עוד לא מדבר על גובה הקנס הגבוה".

עוד הוסיף דרעי: "לצערי כשמדברים על מוסד חינוכי מתכוונים אך ורק לתלמודי תורה. אני יודע שמאז שפתחנו את הסגר כל הערים החרדיות ירוקות ובמגזר הערבי אין תלמודי תורה, אבל יש חתונות וחזרת אנשים מטורקיה, ואנחנו רואים לצערנו עלייה בתחלואה".

"אני פונה אליכם: מאז תחילת הדרך של הגל הראשון אני נושא בעול ולא בורח מאחריות. אני מבקש שתורידו את הסעיף של המוסד החינוכי כי זה לא מתאים למדינת היהודים ולא מתאים למדינת ישראל. לצערי עלולים להוציא מכאן דברים לא נכונים כאילו בגללי או בגלל לחץ החרדים לא תהיה אכיפה וקנסות. זה לא נכון, זה כמו סכין בלב".

ההחלטה תעלה כעת לוועדת השרים לחקיקה, ואם תאושר שם תמשיך לקריאה ראשונה בכנסת. אם ההצעה תאושר גם בכנסת, היא אמורה לעלות לדיון בוועדת חוקה ומשפט לקראת קריאה שנייה ושלישית.

חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה), שעומד בראש הוועדה, אמר: "משרד הבריאות מנותק לצערי מהפרקטיקה ומהחיים. מדובר בהחלטה אומללה, שלא תורמת דבר למאבק בתחלואה. השר דרעי היטיב להסביר את הדברים בקבינט וחבל שעמדתו לא התקבלה. אנחנו נתנגד להצעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר