מתקפה על היועצת המשפטית

עשרות מועצות דתיות מושבתות: 'נזק למקוואות והכשרות'

בשל עימות עם היועצת המשפטית במשרד לשירותי דת, השר יעקב אביטן מסרב להאריך את כהונת הממונים במועצות הדתיות ובעשרות ערים אין שירותי דת: "לבחור נשיא בארה"ב קל יותר" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר יעקב אביטן (צילום: דוברות איחוד הצלה)

השר לשירותי דת, יעקב אביטן, עצר את הארכת כהונת הממונים במועצות הדתיות ומבקש לכונן הרכבים קבועים, וזה בצל מאבק מתמשך עם היועצת המשפטית של המשרד, עו"ד גליה קליין.

כתוצאה מהמלך, עשרות מועצות דתיות ברחבי הארץ ללא סמכות ביצוע ומתן שירותי הדת בעשרות ערים נעצר. לדברי יו"ר מועצה דתית, שסמכותו הופקעה: "התפקיד שלנו לתת דת בעיר, כרגע אין לנו אפשרות לא לתת משכורות, לא לרכוש דברים שצריכים במקוואות, כשרות, עירובין. הפגיעה היא פגיעה מאוד קשה בכשרות, בנישואין וכמובן בדבר הכי חשוב - במקוואות. הכל נעצר".

גורם בכיר במועצות הדתיות הוסיף בשיחה עם 'כיכר השבת: "עם כל הקושי אפשר להבין את השר אביטן, הלשכה המשפטית של משרד הדתות הפכה את הרכבת המועצות הדתיות למשימה בלתי אפשרית, כל שני וחמישי היא מנחיתה הנחייה בירוקרטית חדשה, לבחור את נשיא ארצות הברית יותר קל מלהקים מועצה דתית".

ראש מועצה דתית ממרכז הארץ סיפר ל'כיכר השבת': "שלחתי כבר לפני קרוב לחצי שנה את כל ההרכב של המועצה הדתית לאישור הלשכה המשפטית עד לרגע זה לא גמרו את הטיפול, אין לזה אח ורע".

לדברי השר אביטן, כלל הפעולות שלו לכינון הרכבי מועצות דתיות לא נושאות פרי. לאחר עבודת מטה במשרד, טוען השר, המסמכים מועברים ללשכה המשפטית, אך שם הכל נתקע.

בין היתר דורשת היועמ"שית כי השר אביטן יבקש אישור של הסיעות ברשויות המקומיות לצורך כינון המועצה הדתית. אך לדברי השר אביטן, אין לכך שום אזכור בחוק, והדרישה הנוכחית מעכבת את כינון המועצות: "הדרישה מרוקות את כל סמכויותיי כשר לשירותי דת", טען אביטן.

אביטן טוען כי במקרים אחרים כינון מועצות דתיות נתקעו בלשכה המשפטית "מסיבות שונות ומשונות". לדבריו, שעות דיונים עם הלשכה המשפטית לא סייעו בניסיון לקדם את כינון המועצות הדתיות.

השר יעקב אביטן באולפן 'כיכר'

לדבריו, לאחר דו"ח מבקר המדינה בנושא המועצות הדתיות, הוא מקבל פניות רבות "אך אני נותר ללא תשובות, הדברים לא יכולים להימשך בדרך הזו". כמו כן, אביטן טוען כי צוות לשכתו לא זוכה לשיתוף פעולה מהמחלקה המשפטית במשרד.

מלשכת שר הדתות יעקב אביטן נמסר: "השר לשירותי דת יעקב אביטן שם לו למטרה לכונן הרכבים למועצות דתיות כפי דרישת החוק ומבקר המדינה. השר מודע לסיום ההארכה הנוסף שניתן לממונים ובימים אלה שוקד על מתווה מסודר להסרת החסמים והבירורקרטיה כדי לקדם באופן מהיר ויעיל את מינוי הרכבי המועצות הדתיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר