'רואים בחומרה רבה'

החרדים לחצו; ההצבעה על הקנסות נדחתה

איום ברור של ש"ס ויהדות התורה, כי ישקלו מחדש את כל אופן הצבעת חבריהן עם הקואליציה בכנסת, גרם לדחיית האישור המתוכנן של העלאת הקנסות למפרי הנחיות משרד הבריאות (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שוטרים בפעולת אכיפה בתלמוד תורה (צילום ארכיון: מתוך קבוצת 'מחאות החרדים הקיצונים')

לחץ המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, הוביל אחר הצהרים (שני) לדחיית ההצבעה בכנסת על הצעת החוק להעלאת הקנסות בגין הפרת הנחיות משרד הבריאות.

הקנסות החדשים, שאושרו אתמול בממשלה והיום בישיבת קבינט הקורונה, היו אמורים לעבור אישור בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, אך הדבר כאמור לא יקרה היום.

לפני זמן קצר אמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, במליאת הכנסת: "אני מודיע שוב כעת, כי יהדות התורה תתנגד בכל פורום להגדלת הקנסות הלא מוצדקים הללו

בישיבות הסיעה שקיימו המפלגות, כל אחת בנפרד, סוכם כי הן יתנגדו להצעת החוק שהייתה אמורה לעלות. בהודעת ש"ס נכתב: "לצערנו ממשלת ישראל לא מבינה זאת ואף החליטה להטיל קנסות על מוסדות חינוך. כדי להתריס הוחלט שהקנסות על מוסדות לימוד הם כמו הקנסות על חתונות ומסיבות".

"ש"ס רואה זאת בחומרה רבה", נמסר עוד, "והוחלט להעביר את ההחלטה לנשיא מועצת החכמים, ראש הישיבה הרב שלום כהן, כדי שיורה לחברי הסיעה כיצד להצביע בהצבעות בכנסת".

דרעי וגפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מוקדם יותר, בישיבת ועדת הכספים בראשותו, תקף ח"כ גפני ואמר: "מביאים 20 אלף שקל קנס למוסדות החינוך, כי מוסדות חינוך זה אנחנו. לא מובן שאנחנו בגלות?".

יצוין, כי ההכרעה הסופית בנושא תהיה בוועדת החוקה של הכנסת, שעל שולחנה הוא יעלה אחרי אישור בוועדת השרים לחקיקה, בראשותה עומד כזכור ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר.

כזכור, הצעת החוק מעוררת הסערה מבקשת לקבוע, כי הקנס על הפרת האיסור לפתוח מוסד חינוכי יזנק מהסכום של 5,000 שקל הקבוע כיום לפי ארבעה: 20,000 שקל.

העלאה זהה תחול בקנס על קיום אירוע, מסיבה, כנס, טקס, פסטיבל, מופע בידור או מופע אומנות בניגוד להנחיות, בעוד הקנס על הפרת איסור פתיחת חנויות יעלה מ-5,000 ל-10,000 שקל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר