דברים נוקבים

הגר"ד לנדו: "מעולם לא שמענו שיש להקל ב'לא תרצח' או ב'מאבד עצמו לדעת'"

הגאון רבי דב לנדו, ראש ישיבת סלבודקה, חידד את החובה להקפיד על הנחיות הבריאות, דווקא על רקע הירידה המבורכת בשיעור תחלואת הקורונה בציבור החרדי, ותקף את המקלים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הגר"ד לנדו (צילום: יעקב נחומי)

הגאון רבי דב לנדו, מחשובי הרבנים בציבור הליטאי, ביקר אמש (שני) בחריפות את אלו המתירים לעצמם לנהוג בקלות ראש בהנחיות הזהירות מפני נגיף הקורונה.

מספר אברכים שנכנסו לביתו, סיפרו כי ירידת התחלואה בציבור החרדי מובילה גם אברכים מן השורה לומר שכבר לא צריך להישמר במיוחד, ושאלה לדעתו של ראש הישיבה.

זו התשובה שענה להם הגר"ד לנדו, שתמליל דבריו הגיע ל'כיכר השבת': "דווקא עכשיו צריך להיזהר עוד יותר, כי יש כאלה שבמצב כזה כבר אומרים שלא צריך להיזהר".

"כשהטיעון הוא רק 'פיקוח נפש'", הסביר הרב, "זה מקליש את גודל החובה. פיקוח נפש הוא מושג שעלול להתפרש כמושג של 'בדיעבד'. כאן החובה היא ברורה, להיזהר ולהישמר על עצמו ועל אחרים".

מניין התפילה בחצרו של ראש הישיבה (צילום ארכיון: מוטי גרין)

הגר"ד לנדו הוסיף: "זוהי חובה ככל החובות שיש ליהודי. ומנגד, יש על זה יצר הרע כמו כל היצרהרע'ס... יצר הרע שאומר לאדם להקל בפעולות שהן חובות גמורות ולהקל ראש באופן כללי בהבנת גודל ועוצם החיוב".

"מעולם לא שמענו שישנם 'קולות' ב'לא תרצח' או ב'מאבד עצמו לדעת. מי שלא נזהר, ונדבק או הדביק, תהיה עליו תביעה בזה", חרץ ראש הישיבה, והדגיש: "בנוגע להוראות הרופאים, יש לשמוע להם לחומרא, אבל לא לקולא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר