היסטוריה ואקטואליה

ההסבר של המקובל: מדוע נשיא ארה"ב נרצח?

עיני העולם נשואות לבחירות ארה"ב, בציפייה לדעת מי יבחר לנשיאות המעצמה? ישראל שפירא חוזר אל סיפור רצח הנשיא ג'ון קנדי וההסבר של המקובל הרב מוצפי לסיבת הרצח (עולם)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
דמותו של ג'ון קנדי ב'יד קנדי' (צילום: ישראל שפירא)

עיני מדינות העולם, ובפרט ממשלת ישראל נשואות היום לעבר ארה"ב, כולם מצפים לדעת את תוצאות האמת של בחירת אזרחי ארה"ב, מי יבחר לנשיאות המעצמה? דונלד טראמפ אהוב הקהל היהודי או ג'ון ביידן נציג המפלגה הדמוקרטית?

זכות הבחירה כמובן נתונה לאזרחי ארה"ב, אולם עליהם לדעת לבחור נשיא אוהד למדינת ישראל לבל ישכנע את שליטי הארץ לערוך חלילה פשרות על שטחי יהודה ושומרון, ולהחזירם לערבים, עקב מעשה שהיה שבעקבות רצונו של נשיא ארה"ב לעשות זאת, ולא עלה בידו וניטל מן העולם בטרם עת.

והסיפור הוא כך: בתאריך ו' בכסלו תשכ"ד (1963) במהלך נסיעה במכונית פתוחה ברחובה של עיר, גורמים לא ידועים התנקשו בחייו של הנשיא ג'ון קנדי.

'יד קנדי' מהאוויר, 1070 (צילום: MILNER MOSHE, לע"מ)

הרוצח, כפי הנראה, היה "לי הארווי אוסוואלד" שטען בפני העיתונאים שהוא רק שעיר לעזאזל, טרם הגיעו לחדר חקירות הוא נורה ונרצח בידי "ג'ק רובי", אירוע שהועבר בשידור חי למיליוני צופים. עד ימינו ישנם עשרות קונספירציות עם דמיונות מרתקים ומעניינים במיוחד על המניעים של אוסוואלד ועל המניעים של ג'ק רובי.

נמליץ לקהל הקוראים לבקר באתר 'יד קנדי' שנבנה להנצחתו בהרי ירושלים, שכולל שירותים, מים זורמים ופינות ישיבה מוצלות. כל השפע הזה, במרומי הר גבוה 840 מטרים מעל פני הים, המשקיף על נוף מדהים ל"מִזְרָח יָמָּה צָפוֹנָה וָנֶגְבָּה" כלשונו של 'דברי הימים'.

• • •

סברות וקונספירציות שונות ומשונות מסבירות את רציחתו של ג'ון קנדי, אולם אף אחת אינה קולעת לאמת, שהיא: רציחתו של קנדי ארעה מפני שהוא ביקש ממשלת ישראל לערוך פשרות ולהחזיר לגבולותיה מאות אלפי פליטים פלסטינים ובכך לוותר על חלקים מארץ ישראל.

יד קנדי (צילום: ישראל שפירא)
יד קנדי (צילום: ישראל שפירא)

וכך מובא בספר 'עולמו של צדיק' מאת המקובל הגה"צ רבי סלמאן מוצפי זי"ע:

"בראשית שנת תשכ"ד דרש נשיא ארה"ב מישראל להחזיר את גבולותיה מאות אלפי פליטים ערביים דבר שהיה בהכרח מסכן את שלום הישוב היהודי בארץ.

"בליל שיש ו' בכסלו תשכ"ד קיים רבנו [הרב סלמן מוצפי] את השיעור הקבוע, לאחר חצות פתח את שערי ההיכל וביקש: ריבונו של עולם, בהפטרת השבוע אמרת ולא אבו בעיר, ודרשו רבותינו ז"ל נשבע הקדוש ברוך הוא שלא יכנס לירושלים של מעלה עד שיכנסו ישראל בירושלים של מטה, עכשיו כופין עלינו להכניס לתחומינו מאות אלים משונאי ישראל. נאמן אתה ונאמנים דבריך, הנך רואה מה זוממים על בניך בידך להפר עצתם ולקלקל מחשבתם.

"בליל שבת קודש נרצח נשיא ארה"ב, כשהודיעו את הדבר לרבנו אמר: אוי למי שמתגרה בבניו של הקב"ה וזומם לבטל ח"ו את השבועה שנשבע לבניו, ראו כמה חביבין ישראל לפני הקב"ה".

יד קנדי (צילום: ישראל שפירא)

ישר כח למורה הדרך אביאל עידן שזיכה אותי במקור נפלא זה של המקובל הרב סלמן מוצפי זי"ע.

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר