המועד האחרון?

בג"צ קבע: חוק הגיוס יבוטל בעוד שלושה חודשים

בג"צ דחה הערב (שלישי) את בקשת המדינה לדחות את ביטול חוק הגיוס בחצי שנה וקבע כי הצו המבטל את החוק ייכנס לתוקפו בעוד שלושה חודשים, ב-1 בפברואר 2021 (אקטואלי)

לשכת הגיוס. אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בג"צ דחה הערב (שלישי) את בקשת המדינה לדחות את ביטול חוק הגיוס בחצי שנה וקבע כי הצו המבטל את החוק ייכנס לתוקפו בעוד שלושה חודשים, ב-1 בפברואר 2021.

את ההחלטה קיבלו פה אחד תשעת שופטי ההרכב בראשות הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה חנן מלצר, והשופטים ניל הנדל, עוזי פוגלמן, יצחק עמית, נעם סולברג, דפנה ברק-ארז, מני מזוז וענת ברון.

בהחלטתם, כתבו השופטים כי "ביטולו של פרק ג'1 לחוק שירות ביטחון [נוסח משולב], התשמ"ו-1986 ייכנס לתוקף ביום 1.2.2021". עוד כתבו השופטים כי "מצופה כי לא תתבקשנה ארכות נוספות".

השר אריה דרעי על 'חוק הגיוס'

בנוסף, דחו השופטים את בקשת ח"כ אביגדור ליברמן ואחרים - שלא היו צד להליך המקורי, לאפשר להם מתן תגובה לבקשת המדינה.

כזכור, המדינה ביקשה מבג"צ, בפעם השמינית, להאריך שוב את דחיית ביטול החוק עד ל-21 באפריל 2021, ונימקה זאת בהתמודדות עם נגיף הקורונה והסכמי השלום החדשים, תוך הבטחה כי "במהלך תקופה זו ימשיך משרד הביטחון בפעולות הנדרשות לצורך קידום הליך החקיקה מושא ענייננו והשלמתו".

"גם בימים אלה", נכתב בבקשת המדינה, "עוסקת הממשלה בהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה ונגזרותיו, ולאור כך הממשלה והכנסת אינן מקדמות חקיקה שאינה קשורה בהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה, למעט נושאים חריגים שאינם סובלים דיחוי ושהליך הסדרתם בחקיקה פשוט יחסית.

"עוד יצוין כי שר הביטחון עוסק בשבועות האחרונים באופן אינטנסיבי בסוגיית שמירת העליונות הביטחונית של מדינת ישראל, לנוכח השינויים האסטרטגיים מרחיקי הלכת שמתרחשים במזרח התיכון בעת האחרונה".

כזכור, בכיר חרדי בממשלה תקף בשיחה עם 'כיכר השבת', את שר הביטחון בני גנץ שלדבריו מחבק את החרדים אך "ביד השנייה הוא מחזיק את חוק הגיוס כבן ערובה, החוק החשוב ביותר למגזר החרדי. הוא מחזיק בחוק כבן ערובה, בכדי לראות שהממשלה תחזיק מעמד בעוד כשלושה חודשים ולכן הוא מבקש מבג"צ אורכה של ארבעה חודשים, לראות האם בדצמבר איך החרדים ינהגו במצב שנגיע שוב למשבר פוליטי".

בכירים ב'כחול לבן' שהגיבו לטענות הנציגים החרדיים אמרו כי "בקשת הדחייה מבג"צ בנושא חוק הגיוס - אירוע טכני בלבד". לדברי הבכירים: "אנחנו קרובים להסכמות עם החרדים בחוק הגיוס. בקשת הדחייה מבג"צ הגיעה משיקולים טכניים. לא יהיה ניתן להעביר את החוק בחודשים הקרובים בשל הפגרה של הכנסת והעובדה שהחוק מצריך דיונים רבים בכנסת. טכנית - לא יהיה ניתן להעביר בחודשים הקרובים ולכן ביקשנו דחייה".

בכיר בסיעה הוסיף: "אנחנו לא נצליח להגיע לקידום מהיר של החוק לפני שיש הסכמה מצד כל חברי הקואליציה, וזה כולל את הנציגים החרדים. כשיהיו הסכמות נצליח להתקדם. ולכן יש בקשת אורכה מבג"צ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר