הבחירות בארה"ב

דיווח: בירושלים מעריכים שג'ו ביידן ינצח

גורמים בכירים בירושלים מעריכים הערב (שלישי) כי המועמד הדמוקרטי, ג'ו ביידן, ייבחר לנשיא הבא של ארצות-הברית; האם ישראל צריכה להיכנס לכוננות ספיגה בשל כך? (חדשות)

(צילום: Amos Ben Gershom/GPO)

המועמד הדמוקרטי, ג'ו ביידן, ייבחר לנשיא הבא של ארצות-הברית, כך מעריכים הערב (שלישי) גורמים בכירים בירושלים, את הדברים פרסמו הערב לראשונה הפרשנים עמית סגל ודנה וייס ב'חדשות 12'.

במהלך כהונתו של טראמפ כנשיא ארה"ב, ב-4 השנים האחרונות, ראש הממשלה בנימין נתניהו היו מזוהה לחלוטין עם מחנה טראמפ, מה שהוביל מחד להסכמי השלום עם האמירויות, ביטול הסכם הגרעין עם איראן ועוד ומאידך חיזק את כוחו של נתניהו כראש הממשלה.

לפי הדיווח, הזיהוי המוחלט של נתניהו עם טראמפ, יצר לישראל בעיה קשה מול המפלגה הדמוקרטית ומול חלק מהיהודים בארה"ב המזוהים עם הדמוקרטים, אך ישראל לא במצב שהיא צריכה להיכנס לכוננות ספיגה, במידה וביידן ייבחר.

מחד, ההתמודדות הנמשכת עם מגיפת ה'קורונה' עשויה להעיד כי הסכסוך הישראלי פלסטיני לא יעמוד בראש סדר העדיפויות של הממשל האמריקני, ומאידך, כהונת אובמה לצד כהונת נתניהו כראש הממשלה, מוכיחה, כי נתניהו יודע להתמודד גם עם נשיא פחות אוהד או כזה שיש לו איתו חילוקי דעות.

בתוך כך, הבחירות בארה"ב נערכות בצל מגיפת הקורונה מה שיוצר עניין עולמי שממתין בציפייה לראות האם המגיפה השפיעה על הצבעת הבוחרים ועד כמה היא העבירה תומכים מטראמפ לביידן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר