הדרמה בארה"ב - לשיא

ביידן מתקרב לנשיאות; מטה טראמפ פתח במאבק משפטי

בקשת מטה טראמפ לספור שוב את הקולות בוויסקונסין, שם ניצח ביידן ב-0.6%, תדחה את ההכרזה על זהות המנצח בשבועיים לפחות • ביידן במרחק של 6 אלקטורים מניצחון, אך עדיין לא חוגג (עולם)

(צילום: שאטרסטוק)

גם הבוקר (חמישי) עדיין לא ידוע מי ניצח במירוץ לבית הלבן, אך מי שמתקרב מאוד, לפי רשת פוקס ניוז השמרנית, למספר הקסם של 270 אלקטורים, הוא מועמד המפלגה הדמוקרטית ג'ו ביידן.

בינתיים, הצוות של טראמפ פתח במאבק משפטי, ודרש לעצור את ספירת הקולות במספר מדינות בהן מישיגן וויסקונסין. לפי דיווח ברשת CNN, טראמפ שוקל צעדים משפטיים גם באריזונה ובנבאדה.

הבוקר פרסם ביידן ציוץ בטוויטר, בו התייחס לעתירות שהגיש טראמפ לספירה מחודשת של הקולות במספר מדינות. "דונלד טראמפ לא מחליט על תוצאות הבחירות האלה, וגם אני לא. העם האמריקני מחליט. זו הסיבה שהשקנו את קרן הקרב של ביידן, כדי להבטיח שכל קול נספר".

ספירת הקולות בג'ורג'יה נמשכת, ובינתיים הנשיא המכהן דונלד טראמפ מוביל בפער זעום. ביידן משתרך מאחור בפער של 33,000 קולות, אך נותר עדיין לספור יותר מ-90,000 קולות.

במטה טראמפ מתכוונים לדרוש ספירה חוזרת בוויסקונסין, שם ניצח ביידן ב-0.6%. אם בקשתם תאושר, ספירה כזו עשויה להתחיל רק בעוד שבועיים, כך שזהות המנצח בבחירות, תידחה משמעותית.

הצהרת ביידן

ביידן עצמו נשא אתמול הצהרה קצרה ואמר: "הדמוקרטיה היא הלב הפועם של האומה, בזמן המגפה יותר אמריקנים הצביעו יותר מכל שנה בהיסטוריה - יותר מ-150 מיליון הצביעו. העם שולט פה, העם האמריקני הוא זה שיקבע מי יהיה הנשיא של ארה"ב. ועכשיו, אחרי לילה שלם, נראה שזה ברור שאנחנו הולכים לנצח בבחירות האלה. כשייגמרו הספירות - אנו מאמינים שאנחנו ננצח. במישיגן אנחנו מובילים עם 35 אלף קולות ויותר. מישיגן תשלים את הספירה בקרוב, ואני מרגיש מאוד טוב לגבי פנסילבניה, שם אנחנו מנצחים עם 78% מהקולות שהגיעו בדואר".

"כשהבחירות יסתיימו, נעשה מה שתמיד עשינו כאמריקניים - נזנח את הרטוריקה של הבחירות, נוריד את המעלות ונראה שוב אחד את השני. נקשיב זה לזה, נשמע שוב אחד את השני. נכבד. נתאחד, נחלים ונתאחד. תנו לי להבהיר - אני מתמודד כדמוקרט, אבל אמשול כנשיא אמריקני. הנשיאות מייצגת את כולם", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר