צפו בראיון

הבדלה ומנטליסט: מני הולנדר מפעיל 'קסם'

בתוכנית המבדיל מבית 'כיכר', מתארח אמן החושים מני הולנדר, 'מפעיל מתנות וקסמים'. דווקא בגיל 15, בישיבה הקטנה, שם איכשהו נגעה בו היד הגדולה • צפו בראיון (חרדי)

זלמן שטוב ומני הולנדר (צילום: אולפן כיכר)

רגע לפני שאברהם אבינו נותן לבני הפלגשים מתנות, ומשלח אותם לארץ קדם, יש מי שדווקא מחזיר את אותן מתנות בחזרה, לארץ ישראל. השבוע מתארח בתכנית אמן החושים מני הולנדר, שמספר על המסע, ובין לבין 'מפעיל מתנות וקסמים'.

אצל הולנדר מסע הקסמים לא התחיל כמו שבדרך כלל הוא מתחיל אצל הילד הממוצע - בגיל ילדות. דווקא בגיל חמש עשרה, בעיצומה של הישיבה הקטנה, שם איכשהו נגעה בו היד הגדולה, ומשם והלאה, אל עבר השלב השני: קריאת מחשבות.

הולנדר מדגיש שוב ושוב, "אין כזה דבר באמת לקרוא מחשבות", ומחייך. "המשמעות מאחורי הדברים היא קריאה פסיכולוגית של ניואנסים קטנים שמתרחשים אצל האדם, וכך בדרך כלל אני מצליח להבין מהי המחשבה, או המספר שהאדם בחר".

הדרך אל הבמה הגדולה עוברת דרך קריאה של ספרים, שכתבו אותם אנשים שבמשך דורות פיתחו עוד ועוד טכניקות שונות, על מנת להביא את קריאת המחשבות אל הקצה שלה.

"בהתחלה הייתי מתרגש שאנשים פונים אלי ברחוב ומבקשים איזה קסם", אומר הולנדר, "אבל כיום, לפעמים זה יכול להציק". אין ספק, כולם אוהבים קסמים, ואיכשהו האירוניה שבדבר משעשעת, מאחר וקסמים הם בעצם 'לעבוד' על האדם, שבדרך כלל כולנו כועסים כשמישהו עושה לנו את זה במקום אחר.

תוך כדי שירה ודיבור, הולנדר מבצע קריאת מחשבות על אף משקפי השמש והסתרת העיניים, בדרך שרק הוא יודע.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם.

את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב וחורף בריא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר