חקירת מיקי זוהר

סערה פוליטית: "הוכיחו כמה הם דיקטטורה"

החלטתה של הפרקליטות הכפופה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לאשר את חקירתו של ח"כ זוהר בחשד לסחיטה באיומים שלו עצמו, מסעירה את המערכת הפוליטית (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
זוהר ומנדלבליט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חקירתו של יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר במשטרה, בחשד לעבירה של סחיטה באיומים של היועמ"ש מנדלבליט, מסעירה את המערכת הפוליטית, בעיקר מהצד הימני שלה, כאשר החלטה זו, עליה חתומה הפרקליטות הכפופה למנדלבליט, זוכה לביקורת קשה.

יו"ר הכנסת יריב לוין כתב: "כיו"ר הכנסת, איני יכול לקבל מצב שבו חבר כנסת נחקר בשל התבטאות שלו שנאמרה במסגרת תפקידו הציבורי. עד היום הכרנו מושג של 'תביעת השתקה', שמטרתה להרתיע אדם מלומר את עמדתו על ידי הגשת תביעת דיבה בסכום גבוה. היום נקבע מושג חדש, של 'חקירת השתקה', שמטרתה להרתיע אנשי ציבור מלומר באופן חופשי את עמדתם".

"חסינות חברי הכנסת נועדה בדיוק לצורך הזה", הוסיף לוין: "להבטיח שיוכלו לבקר את מערכות השלטון ולהביע את עמדתם ללא מורא. הכוח המצוי בידי רשויות אכיפת החוק הוא כוח עצום. השימוש בכוח הזה חייב להיות זהיר, מידתי ובעיקר ענייני. השימוש בכוח הזה לשם חקירת השתקה מעיד על שיבוש קשה של שיקול הדעת ושל הבנת מגבלות הכוח".

לוין הוסיף: "אני מצפה מכל ראשי הסיעות בכנסת להתאחד בדרישה להפסקת החקירה, ולכיבוד סמכויות חברי הכנסת ויכולתם לבצע את תפקידם. הפעם מוטל על כולנו להתעלות מעל כל שיקול פוליטי או מפלגתי, ולשמור על היכולת של הכנסת ושל חברי הכנסת למלא את תפקידם החיוני".

‏השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, המופקד על משטרת ישראל, הגיב לחקירה: "זו תעודת עניות למשטרה, ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטות, שהתקיימה חקירה על התבטאות לא מוצלחת (שהובהרה לאחר מכן!) בראיון רדיופוני. פשוט בושה".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר על חקירת זוהר: "שטרת ישראל חצתה קווים אדומים. חקירת חבר כנסת שהתראיין באופן גלוי, מהווה פגיעה במשטר דמוקרטי ומתאימה למשטרים אפלים וחשוכים".

סגן השר אורי מקלב הגיב כך: "הם מגבים אחד את השני, מחוקקים מה שהם מחליטים ומי שפוצה פה - נחקר ונעצר. קבוצת אנשים, אשר מתנהלת בהפחדות, איומים ותפירת תיקים - עוד מבלי להגיע לחסינות שיש לחבר כנסת - מסבירים במעשיהםכמה הם דיקטטורה".

יו"ר הקואליציה זוהר, בראיון ל'כיכר השבת' (ארכיון)

ביקורת מפתיעה משהו השמיעה גם יו"ר סיעת ימינה ח"כ איילת שקד, שבתפקידה בעבר כשרת המשפטים היתה בת ברית של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. "חקירתו של ח"כ מיקי זוהר בגלל התבטאות אומללה עליה הוא התנצל, היא אות קלון למערכת האכיפה במדינה דמוקרטית. טוב תעשה מערכת אכיפת החוק אם תחזור בה ותודה שטעתה", כתבה.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "במדינה דמוקרטית אין מקום לחקירות הפחדה וסתימת פיות של נבחרי ציבור. הגיע הזמן לפצל בין משרת היועמ"ש והתובע הכללי".

"אני מבקשת לחזק את חברי ח"כ מיקי זוהר", הוסיפה רגב. "אין ספק שזימונו לחקירה הוא שפל חדש ושיא בהשתקה והפחדה של נבחרי ציבור שלא מוכנים ליישר קו עם ההגמוניה המשפטית. כפי שמבקרים פוליטיקאים, כך יש מקום להעברת ביקורת על אנשי הפרקליטות ומערכת אכיפת החוק".

שרת התחבורה 'תהתה': "מתי ייחקר מישהו מהפרקליטות על דברים שכתב ועשה?! תנוח דעתכם, זה לא יקרה, כי אין מי שיחקור או יבקר את הפרקליטו. הם מעל החוק".

מנגד, אנשי 'הדגלים השחורים', שבעבר לחמו נגד מנדלבליט כדי שיעמיד לדין את ראש הממשלה נתניהו, הביעו היום סיפוק מחקירתו של ח"כ זוהר, ואמר: "נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, בחר ביו"ר קואליציה שכל תפקידו הוא להטיל פחד ומורא על המערכת המשפטית ואזרחי ישראל".

"מיקי זוהר ושאר חסרי החוליות לבית הפשע של משפחת נתניהו היו צריכים לתת מזמן את הדין על הסתה נגד אזרחי ואזרחיות המדינה. אולי סוף סוף היועמ"ש יעשה את עבודתו, וידאג להגן על אזרחי המדינה והמוסדות הדמוקרטיים", הוסיפו פעילי השמאל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר