עדכונים שוטפים

נמשכת ספירת הקולות במדינות המתנדנדות

הבחירות לארה"ב עדיין לא הוכרעו וספירת הקולות במדינות המתנדנדות נמשכת כשהפערים בין הצדדים קטנים מאד. טראמפ דורש לעצור את הספירה. עדכונים שוטפים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח בחשוון תשפ"א | 05.11.20
מפגינים בניו יורק אתמול (צילום: שאטרסטוק)

יומיים לאחר הבחירות לנשיאות בארה"ב ועדיין אין הכרעה סופית בשאלה מי ניצח בבחירות וספירת הקולות עדיין לא הסתיימה. המועמד הדמוקרטי, סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, זכה על פי התחזיות בכ-264 אלקטורים, כשרק שישה אלקטורים נוספים יעניקו לו את הניצחון המיוחל.

בידי טראמפ יש כעת 214 אלקטורים, אך הוא מקווה להשיג גם את 11 האלקטורים של אריזונה ואז באמצעות רצף ניצחונות בג'ורג'יה ובנבאדה להשיג את הניצחון.

כעת ישנם פערים קטנים בשלושת המדינות האלה, בהן חייב טראמפ לנצח אם ברצונו להישאר בבית הלבן. בפנסילבניה עוד קולות מגיעים ונספרים מאזור פילדלפיה והפער לטובתו של טראמפ מצטצמם בחצי אחוז ומגיע ל-2.1%. 89% מהקולות נספרו: טראמפ מוביל עם 50.4% ואילו ביידן 48.3%.

‏בג'ורג'יה נותרו עדיין 61 אלף פתקים שטרם נספרו, נכון לעכשיו טראמפ מוביל ב-18 אלף קולות על ביידן. 49.6% לנשיא טרמאפ, לעומת 49.2% לביידן.

טראמפ צייץ לפני שעה קלה "לעצור את הספירה", ולאחר מכן הוסיף הנשיא "כל הצבעה שהגיעה לאחר יום הבחירות לא תספר". לטענת טראמפ במדינות המפתח המתנדנדות שעדיין לא הכריזו על מנצח יש חשש כבד לזיופים. על פי הדיווחים, דורש טראמפ ספירה חוזרת של כעשרת אלפים קולות בנבאדה בה מוביל בינתיים ביידן בפער קטן.

ספירתם של קולות הדואר בפילדלפיה הופסקה באופן זמני, כך מדווחת כעת רשת MSNBC. הקולות שנשלחו בדואר מעוררות את עיקר הסערה בשל הטענות של הנשיא כי נעשו זיופים מאורגנים בסדר גודל גדול במעטפות.

טראמפ כבר הצהיר שיפנה לבית המשפט העליון בדרישה לפעול בנושא. גם הדמוקרטים צפויים לפנות לבית המשפט במידה וטראמפ יוכרז כמנצח.

מנהל קמפיין טראמפ אמר בתדרוך עיתונאים: "טראמפ חי ובועט ויכול עדיין לנצח. אנחנו מנצחים בפנסילבניה עם יותר מ-200 אלף קולות. המרוץ באריזונה הולך ומתהדק".

ג'ייסון מילר, בכיר בקמפיין של טראמפ ומי שניהל את הקמפיין ב-2016 מבטיח: "עד יום שישי בבוקר (שעון ארה"ב) יהיה לטראמפ ניצחון ברור באופן חד-משמעי".

מנגד, ‏מנהל הקמפיין של ביידן טען כי ההפרש בג'ורג'יה הוא רק 8,000 קולות. כמו כן, מקורות במדינה טוענים כי גם הפער בפנסילבניה בין ביידן לטראמפ מצטמק. ‏מנהל הקמפיין של ביידן אמר, כי ייקח עוד זמן עד שיגיעו התוצאות הסופיות באריזונה וכי התוצאות צמודות במיוחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר