עדיין ללא הכרעה:

דונלד טראמפ מאשים: "מנסים לגנוב ממני את הבחירות"

ספירת הקולות במדינות המתנדנדות נשכת ללא הכרעה סופית, ההערכות שבכל מקרה ההכרעה תגיע לידי בית המשפט. הנשיא טראמפ: "אם סופרים את הקולות החוקיים - אני מנצח בקלות" (בעולם)

טראמפ בנאומו הלילה (צילום: הבית הלבן)

המתח בארה"ב בשיאו: ספירת הקולות נמשכת בצורה איטית כשההכרזה על ההכרעה במדינות המתנדנדות מתעכבת בצורה שבהחלט יכולה לעורר טענות. הנשיא דונלד טראמפ חזר וטען הלילה כי הבחירות "נגנבו" וכי "אם סופרים את הקולות החוקיים - אני מנצח בקלות".

טראמפ חזר והתייחס לספירת הקולות שהגיעו בדואר ונספרים אחרי מועד הבחירות הרשמי, "אם סופרים את הקולות הבלתי-חוקיים - שרבים מהם הגיעו באיחור - הם יכולים לנסות לגנוב לנו את הבחירות".

הנשיא העריך שההכרעה על המנצח תגיע לבסוף לבית המשפט כשהוא מאשים בנאומו את "הסקרים המזויפים" שנועדו להשאיר את החוברים בבית. "זה מקרה שבו הם מנסים לגנוב בחירות ולרמות בהן. אנחנו לא ניתן לזה לקרות. כבר ניצחתי במדינות קריטיות רבות, כולל ניצחונות גדולים", הוא טען. "היו כמה אי-סדרים מטרידים ברחבי המדינה בכל הנוגע לבחירות".

"אי אפשר לתת לזה לקרות לארה"ב, למדינה שלנו", הוסיף טראמפ. "זה כנראה ילך להליך משפטי. השופטים יצטרכו להכריע. הוא טוען שניצח במדינות, אני טוען שניצחתי". גם הפעם בחרה הרשת החברתית 'טוויטר' להסתיר את דבריו של טראמפ ולציין כי מדובר ב"מידע שחלקו מוטעה".

המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, צייץ לפני הצהרתו של טראמפ, כי "אי אפשר להשתיק את העם, לנהוג נגדו בבריונות או לגרום לו להיכנע. כל קול צריך להיספר". בהצהרה קצרה שמסר אמש, נשמע ביידן בטוח עוד יותר שהוא בדרך לניצחון. "אנחנו ממשיכים להרגיש טוב בנוגע למקום שבו עומדים הדברים, ואין לנו ספק שכשהספירה תסתיים נוכרז כמנצחים", הוא אמר.

בציוץ שפרסם אחרי הצהרתו של טראמפ, כתב ביידן: "אף אחד לא ייקח את הדמוקרטיה שלנו מאיתנו. לא עכשיו ולא אי פעם".

שני הצדדים נדחים בינתיים בבית המשפט, הלילה דחה בית משפט בג'ורג'יה כמה עתירות של הרפובליקנים בכל הנוגע להגינות הליך הבחירות, ואמש דחה בית משפט במישיגן את העתירה שבה ביקש הנשיא לעצור את ספירת הקולות במדינה. בג'ורג'יה נדחתה גם עתירה של ביידן נגד התנהלות הספירה באחד המחוזות.

בידי ביידן על פי התוצאות הלא סופיות, או 253 אלקטורים במידה ולא ניצח באריזונה, או 264 אלקטורים או אז הוא רחוק רק שישה אלקטורים מהניצחון המיוחל. בכל מקרה ניצחון בפנסילבניה, על 20 האלקטורים שלה, ייתן לו את הניצחון.

כרגע ממתינים בארה"ב לתוצאות בג'ורג'יה שם נספרו כבר רוב הקולות והצדדים כמעט בשוויון עם יתרון קל לטראמפ, לתוצאות בפניסלבניה גם בה לטראמפ ייתרון קל לאחר ספירת 95 אחוזים מהקולות ולתוצאות באריזונה בה מוביל ביידן עם 1.6 אחוז אך הספירה עוד לא הסתיימה. מדינה נוספת שיכולה להטות את הכף היא נבאדה עם 6 האלקטורים שלה ובה לביידן יתרון קל.

לפי הרשתות בארה"ב, טראמפ ניצח באינדיאנה (11 אלקטורים), טנסי (11), מיזורי (10), דרום קרוליינה (9), אלבמה (9), קנטקי (8), לואיזיאנה (8), אוקלהומה (7), מיסיסיפי (6), קנזס (6), ארקנסו (6), יוטה (6), מערב וירג'יניה (5), נברסקה (4), איידהו (4), וויומינג (3), צפון דקוטה (3), מונטנה (3), דרום דקוטה (3) ומיין (1 מתוך 4 שמחלקת המדינה, בעקבות שיטת הבחירות שם).

ביידן ניצח בקליפורניה (55), ניו יורק (29), אילינוי (20), ניו ג'רזי (14), וירג'יניה (13), וושינגטון (12), אריזונה (11) מינסוטה (10), מסצ'וסטס (11), מרילנד (10), קולורדו (9), אורגון (7), קונטיקט (7), ניו מקסיקו (5), רוד איילנד (4), הוואי (4), ניו המפשייר (4), מיין (3), דלאוור (3), מחוז קולומביה (3), ורמונט (3) ונברסקה (1 מתוך 5 שמחלקת המדינה, בעקבות שיטת הבחירות שם).

בקולות הבוחרים עצמם מוביל ביידן בפער של כמעט 4 מיליון קולות על דונלד טראמפ, אך על פי שיטת הבחירות האמריקאית אין משמעות למספר הקולות הכללי, אלא רק לניצחון באלקטורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר