ניצחון ביידן

השמאל הישראלי מאושר: מיזבק ועד לפיד

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד היה לפוליטיקאי הישראלי הבכיר הראשון שיוצא בברכות לג'ו ביידן, אחרי ההכרזה על בחירתו כנשיא ארה"ב הבא. סיפוק גדול בשמאל הקיצוני מתבוסת טראמפ (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יאיר לפיד והיבא יזבק (צילום: David Cohen, Tomer Neuberg / Flash90)

תגובות ראשונות להכרזה בארה"ב על ניצחונו של ג'ו ביידן את טראמפ בבחירות לנשיאות, מגיעות הערב (מוצ"ש) מצד שמאל של המפה הפוליטית בישראל. מי בהבעת סיפוק על תבוסת טראמפ ומי בברכות לביידן.

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד כתב: "ברכות לנשיא הנבחר, ידידי ג'ו ביידן, ולסגנית הנשיא הנבחר, קמלה האריס. מערכת היחסים בין ישראל לארה"ב מבוססת על ערכים ואינטרסים משותפים, שאני בטוח שיהיו בלב העשייה שלכם".

"אני מצפה לעבוד עם הממשל החדש ועם חברי שתי המפלגות בקונגרס", הוסיף יו"ר 'יש עתיד, "בכדי להעמיק ולחזק את היחסים המיוחדים בין ישראל לארצות הברית. איחולי הצלחה מכל הלב".

לפיד עם ביידן. ארכיון (דוברות)

ח"כ היבא יזבק (בל"ד, הרשימה המשותפת) אמרה: ״"נראה שעידן טראמפ הסתיים, וטוב שכך! המדיניות ההרסנית שהוביל באזור באמצעות תכנית המאה, הצהרות הסיפוח והלגיטימציה המתמשכת לכיבוש ולדיכוי העם הפלסטיני, הן רק חלק מהנזק העצום שעשה במשך כהונתו. כולי תקווה כי תוצאות הבחירות יובילו למדיניות גלובלית צודקת יותר וגזענית פחות".

גם יו"ר מפלגתה ח"כ איימן עודה הביע סיפוק: "ההפסד של טראמפ הוא צעד חשוב במאבק מול ימין פופוליסטי ששולט גם על הונגריה, ברזיל, הודו וישראל, אבל אנחנו עוד רחוקים מהיעד הסופי. המאבק לצד פרוגרסיביים בכל העולם ממשיך גם מחר".

"כמו בישראל, הבעיה בארה"ב היא לא רק פרסונלית. הפתרון לגל הרודני בכל העולם הוא עתיד דמוקרטי במקום נוסטלגיה לעבר שלא היה בו צדק".

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ הביע תקווה כי "ניצחון ביידן - בקרוב גם בישראל". הוא פתח בברכה "לנשיא הנבחר ג'ו ביידן ולסגניתו קמלה האריס, על ניצחון מרשים ומעורר תקווה לעולם כולו. אחרי ארבע שנים של רוח רעה, שקרים ובריונות, הגיע הזמן למנהיגות ישרה והגונה בוושינגטון".

נאומו של ביידן לאומה, אמש (צילום: מטה הבחירות. תמונה: shutterstock)

"ניצחון ביידן - בקרוב גם בישראל; גם ישראל צריכה להדיח את מי שמשסה והורס אותה מבפנים ולהתחיל תהליך של ריפוי וחזרה לערכים דמוקרטים. ניצחון ביידן הוא ניצחון הערכים על פני האינטרסים, ניצחון הדמוקרטיה על פני הגזענות והשנאה".

הורוביץ סיים בפניה לארה"ב: "אני קורא לצוות המזרח התיכון של הנשיא הנבחר ביידן, לחדש את המאמץ לקידום תהליך השלום בין ישראל לבין הפלסטינים, שהוא אינטרס ישראלי מובהק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר