'קידש את ה''

פטירת הרב זאקס זצ"ל: "הציג נכון את היהדות בעיני אומות העולם"

"אינטלקטואל ענק וגדול בתורה"; "למנהיגותו הייתה השפעה עמוקה על ארצנו וברחבי העולם" - רבים, כולל ראש ממשלת בריטניה, אבלים על פטירת הרה"ג יונתן זאקס זצ"ל (דיין האמת)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הרב זאקס זצ"ל, נואם (צילום: ארכיון 'ועידת רבני אירופה')

מרחבי העולם, ומרבים בישראל, מגיעות הערב (מוצ"ש) הודעות אבל הכואבות את פטירתו של הרה"ג יונתן זאקס זצ"ל (72), רבה הראשי לשעבר של בריטניה והוגה דעות מוערך, ממחלת הסרטן בה לקה.

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף אמר עליו: "לרב חלק נכבד בהצגתה החיובית של היהדות בעיני אומות העולם, ובפעילותו זו קידש שם שמיים ברבים, כל זאת מבלי להתפשר על היהדות השורשית המסורה לנו מדורי דורות, ותוך עמידה איתנה וחסרת פשרות אל מול מגמות הרפורמה וההתחדשות השונות. בלכתו, איבד עם ישראל קול ייחודי שיחסר עד מאוד".

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו מסר: "אני מבכה את הסתלקותו לבית עולמו של רבה הראשי של הממלכה הבריטית, איש אשר רוח בו, אשר נשא בגאון את דברה של היהדות התורתית ועמד בתוקף על שמירת המסורת מדור דור, קידש שם שמים בארצו ובכל רחבי תבל. חבל על דאבדין ולא משתכחין".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון פרסם הודעת אבל, בה כתב: "למנהיגותו הייתה השפעה עמוקה על ארצנו וברחבי העולם. תנחומיי הכנים למשפחתו, חבריו והקהילה היהודית".

המנוח זצ"ל, בשיעור על קבלת התורה (מתוך 'זום' של 'ועידת רבני אירופה')

הרב הראשי של בריטניה הגאון רבי אפרים מירוויס, ספד לקודמו בתפקיד, במילים: "אינטלקטואל ענק וגדול בתורה, שהיה בעל השפעה עולמית".

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב לפטירת הרב זאקס זצ"ל ואמר: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של הרב הלורד יונתן זקס, איש הגות וספר, דרשן ויוצר מקורי, איש אמת, שרוחב דעתו ועומק ליבו חיברו לבבות רבים".

"הרב זקס התמודד באומץ עם שאלות קשות, ומצא תמיד את המילים הנכונות כדי להאיר את התורה ולהסביר את נתיבותיה לרחוק ולקרוב. נזכור תמיד את אזהרותיו מאלימות בשם הא-ל, ואת אמונתו שיש בכוחנו לרפא עולם שבור".

נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר כזכור, מיד עם היוודע על הפטירה, כי "הרב זאקס היה דוברה הרהוט ביותר של יהדות אירופה, שייצג את עם ישראל לגאון ותפארת בפני עמי תבל. הוא נודע בספריו הרבים על בעיות השעה, בהם שזר את השקפת התורה מול פילוסופיות העולם הגדול, והגותו ופירושיו הפכו לנחלת העם כולו"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר