ליל שבת, ליד שמעון הצדיק

חרדים הותקפו עם אבנים ובקבוקי זכוכית; שני ערבים נעצרו

בליל שבת קודש, סמוך לקבר שמעון הצדיק בירושלים, הותקפו מספר חרדים ע"י ערבים שיידו לעברם אבנים ובקבוקי זכוכית, אחד מהם נפצע ופונה עם חבלה ראש; המשטרה עצרה שני חשודים (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ציון שמעון הצדיק ביום ההילולה, לפני כחודש (צילום: אליסף כהן)

בסביבות השעה 21:00 בליל שבת קודש, סמוך לקבר שמעון הצדיק בירושלים, הותקפו מספר חרדים על-ידי ערבים שיידו לעברם אבנים ובקבוקי זכוכית, אחד החרדים אף פונה לבית החולים כשהוא סובל מחבלת ראש.

המשטרה עצרה שני חשודים ואמש הביאה אותם לבית משפט השלום בירושלים, לדיון בהארכת מעצרם, בסיומו החליטה השופטת קרן מילר, להאריך את מעצרם - ביומיים.

במהלך הדיון, סיפר נציג המשטרה כי "מדובר באירוע חמור של תקיפה הגורמת חבלה של ממש, ואף ביצוע עבירות ממניע גזעני". הוא תיאר כי החשודים "זרקו אבנים ובקבוקי זכוכית, ואף פצעו אחד מהקורבנות ברמה שאחד מהקורבנות פונה לבית החולים עם חבלות בראשו".

נציג המשטרה ציין כי שני החשודים שנעצרו, נחקרו והכחישו את המיוחס להם, אך מאחר וישנם מספר רב של פעולות חקירה, הוא ביקש להאריך את מעצרם ב-8 ימים.

במהלך הדיון, ציין נציג המשטרה כי שני מתלוננים כבר נתנו עדות במשטרה והשלישי, ימסור עדות אחרי שישוחרר מבית החולים. כמו כן ציין כי טרם נבדוק המצלמות באזור.

הפגנה בשייח ג'ראח. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרקליטתו של החשוד השני, עו"ד ורד בירגר, אמרה בדיון כי הוא גר בסמוך לשמעון הצדיק וכי הם ראו את האירוע וירדו והגיעו בסוף ההתרחשות.

עו"ד תיאודורי איליה, פרקליטו של החשוד הראשון, ביקש לשחרר את החשוד. "אביו פה, הוא מוכן לקחת אותו אליו לבית ולא ייצא מהבית בכלל. לא יצור קשר עם אף אחד. לא יכול לשבש את הפעולה של המצלמות שהיא הכי חשובה בתיק הזה, והמשיב ביקש שיפתחו את המצלמות ויראו. ילך עם אביו לבית והוא יחתום על ערבות. מחר יבדקו את המצלמות ואם יהיה משהו, שיתקשרו לאב והוא ייקח אותו לתחנת המשטרה ומה יותר טוב מזה? שייקחו יומיים ויבדקו. לא נטען שגם שוחררו ואי אפשר להחזיר. אנו בטוחים שלא עשינו שום דבר. זו ההצעה שלנו. לחלופין, אם לא, שבימ"ש ייתן להם עד מחר ויבואו עם התוצאות".

עו"ד ורד בירגר, הוסיפה ואמרה: "נניח שהיו גרים בשכונה אחרת לגמרי, אז זה באמת מוזר מה יש להם לעשות שם בשעה תשע בערב וכן ההסברים המוזרים. יש פה אירוע אלים אבל מקומם בעיני שפעולה שיכולה לקחת במקרה הגרוע שעה אבל הם היו במקום וראו שיש מצלמה של המשטרה ולראות. העבריינים האמיתיים מסתובבים חופשי וזה המחדל. אדם בבית חולים, מישהו תקף אותו".

היא הוסיפה ואמרה כי לחשוד אותו היא מייצגת, "אין שום ריב ולא רב לא עם החרדים ולא עם אף אחד. זה שתקף את החרדים הוא זה שמסכן וכל זה בגלל שלא עשו פעולה שיכולה הייתה להיעשות שעה. בשישי שבת נורא נוח לעצור אנשים ולא משנה אם יש להם עבר או לא או שהם קטינים ולבוא במוצ"ש ולבקש לבצע פעולות ואם בימ"ש יאריך עד שש בערב מחר, הם יבואו בתשע ויבקשו עוד 3 ימי מעצר ולכן אני חוזרת על הצעת חברי שיש חלופה, יחתום על ערבות ולא יעזוב אותו עד שהם יבדקו את הדיסק".

בהחלטתה, קבעה השופטת כי השניים נעצרו בליל שבת, "בחשד לקשירת קשר, תקיפה הגורמת חבלה של ממש ועבירות ממניע גזענות. מתבקשת הארכת מעצרם ב- 8 ימים נוספים.

היא ציינה כי חומר החקירה "מקים חשד סביר", ו"עילת מסוכנות ברורה". כמו כן ציינה כי "לשני המשיבים עבר פלילי רלוונטי". חלק מפעולות החקירה, אמרה השופטת, "בנות שיבוש".

"יש להוסיף עם זאת כי יש לעשות פעולות לבדיקת גרסת המשיבים אשר מכחישים את מעורבותם באירוע ובעיקר לעשות בדיקת מצלמות במקום האירוע. מובן כי אם יתברר לאחר בדיקה זו כי המשיבים אינם קשורים לאירוע, יהא מקום לשחררם באופן מידי", אמרה.

בסופו של דבר, בניגוד לבקשת המשטרה להאריך את מעצרם בשמונה ימים, החליטה השופטת להאריך את מעצרם ביומיים, עד יום שני בשעה 11:00 בבוקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר