אלפים סובלים

משבר הצהרונים: ב'דגל י-ם' לוחצים על ח"כ גפני

משבר הצהרונים שנחשף לראשונה ב'כיכר', עדיין לא נפתר. בדגל התורה בירושלים, לוחצים על יו"ר ועדת הכספים משה גפני להגיע לפתרון מידי, כדי לא לגרום סבל לאלפי הורים (ארץ)

קלרמן עם ליאון (צילום: באדיבות המצלם)

משבר הצהרונים שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', עדיין לא נפתר ו'בדגל התורה' בירושלים, לוחצים על יו"ר המפלגה ויו"ר ועדת הכספים משה גפני להגיע לפתרון מידי.

החלטת משרד החינוך, לקצץ בתקציב הסייעות בצהרונים, הובילה לכך שחרף החלטה על פתיחת הגנים וכיתות א'-ד' במתכונת שכוללת צהרונים, בפועל, צהרונים רבים אינם פועלים, בשל חוסר היכולת של המפעילים להתמודד עם החלטת משרד החינוך על קיצוץ חד צדדי בתקציב השכר לסייעות.

במכתב דחוף שכתב סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק משאבי חינוך, ישראל קלרמן, ליו"ר ועדת הכספים גפני, הוא קורא לו לכנס את הוועדה לדיון דחוף במטרה לחייב את משרד החינוך, להחזיר את מדיניות התקצוב לקדמותה, על מנת לאפשר למפעילי הצהרונים להפעיל את הצהרונים.

במכתב כותב קלרמן, כי "משרד החינוך מסביר את הקיצוץ, בטענה כי השכר המשולם לסייעות כולל שכר עבודה ליום עבודה שלם. אולם בפועל המפעילים מתקשים לגייס את כוח האדם הדרוש להפעלת הצהרונים, בשל הקיצוץ בשכר הסייעות.

"אולם בניגוד לטענות המשרד, מתברר כי לאורך השנים תקציב הצהרונים כלל תקציב מיוחד עבור הסייעות, מה שאפשר למפעילים לגייס כוח אדם איכותי להפעלת הילדים במסגרת הצהרונים".

קלרמן אף מוסיף, "התעקשותו של משרד החינוך, פוגעת ביכולת של הורים רבים לחזור לשוק התעסוקה, לנוכח העובדה שהצהרונים אינם פועלים והם צריכים להיות נוכחים בשעות הצהרים בבית".

"פתיחת הצהרונים מתעכבת בשל כך והדבר גורם לסבל רב לאלפי הורים עובדים שנעזרים במסגרת הצהרון. אין לי ספק שהתערבותך המידית וטיפולך המהיר יביאו לפתרון עבור הסייעות ולפתיחת הצהרונים לרווחתם של ההורים העובדים", סיים קלרמן את מכתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר