חוזרים לתקופת פירון

קיצוץ השעות במוכש"ר; פניה דחופה לגפני

יו"ר פורום המוכש"ר פנה לח"כ משה גפני: "המשמעות של קיצוץ השעות היא שמוסדות המוכש"ר נמצאים ברמה התקציבית כמו בתקופתו של השר פירון ועומדים על 31% מתקצוב של ילד מקביל" (חרדים)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
גפני בפגישה עם ראשי המוכש"ר, (באדיבות המצלם)

יו"ר פורום המוכש"ר המאגד את המוסדות המוכרים שאינם רשמיים, דוד שרפר, פנה ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, וביקש ממנו להתערב ולמנוע את הקיצוץ החמור בתקציב שעות הטיפוח והתמרוץ.

בחודשים האחרונים אושרה העברת כספים קואליציוניים למוסדות החינוך, אולם שעות התקצוב של תלמידי המוכש"ר לא הוכנסו בו, ובכך מתוקצב תלמיד במוסדות המוכש"ר רק בכ-31% לעומת כל תלמיד אחר בישראל.

בפורום מוכש"ר מסבירים כי מדובר בכ- 84 מליון ש"ח שקוצצו מתקציבי מוסדות החינוך המוכר שאינו רשמי והיו מיועדים לשעות הטיפוח והתימרוץ לתלמידים במוסדות.

כזכור, עוד בימי שר החינוך, שי פירון, קוצצו בצורה דרסטית תקציבי שעות הטיפוח והתימרוץ המיועד לתלמידים הזקוקים לתמיכה ולסיוע ממוסדות המוכש"ר. מאז, הוחזר כבר התקציב למוסדות אך במסגרת של כספים קואליציוניים, ולא הוסדרו כחלק ממסגרת התקציב למרות תביעות של פורום המוכש"ר.

בתקציב המיוחד שאושר לאחרונה ובו הועברו חלק מהכספים הקואליציוניים, לא הוכנסו שעות התיקצוב של תלמידי המוכש"ר וכיום תקציבו של תלמיד במוכש"ר הוא כ- 31% מתקציב כל תלמיד אחר במדינה.

במכתבו של שרפר לח"כ גפני נכתב כי "סוכם יחד עם מספר חברי כנסת בהם ממלא מקומך ח"כ הרב יצחק פינדרוס, כי יש לטפל בכיסוי קיצוץ שעות הטיפוח במוסדות המוכש"ר, מינואר 2020, ושעות התמרוץ במוכש"ר מספטמבר 2020 בעלות שנתית כוללת של 84 מליון ש"ח אשר נפל כנטל על גבם של מוסדות אלו באמצע שנת הלימודים הקודמת, ללא כל התראה או היערכות".

יו"ר פורום המוכש"ר מוסיף ומציין כי "המשמעות של קיצוץ השעות ללא החזרתן כפי שהוחזרו רבים מהתקציבים שתוקצבו בשנים קודמות, היא שמוסדות המוכש"ר נמצאים ברמה התקציבית כמו בתקופתו של השר פירון ועומדים על 31% מתקצוב של ילד מקביל בחינוך הרשמי או באחת משתי הרשתות.

מציאות תקציבית זו גורמת למעמסה אדירה על מוסדות החינוך ועל שעות הלימוד הניתנות לתלמידים ובעיקר אלו היותר מתקשים, מאחר ומדובר בתקצוב שניתן בהתאם למדד הטיפוח המוסדי".

שרפר מוסיף וכותב ליו"ר ועדת הכספים כי "אני סמוך ובטוח כי כנציגי ציבור במפלגת יהדות התורה וכחברים בממשלה יש לכבודו מחויבות עמוקה כלפי חינוך שוויוני לתלמיד ישראל בכלל, וכלפי המוסדות התורניים בפרט.

"בשם אלפי תלמידי המוכש"ר מהציבור התורני אנו מבקשים ממך שלא תאפשר להשאיר אותנו במציאות התקציבית של ימי השר פירון ותפעל באמצעים העומדים לרשותך להחזרה מיידית של קיצוץ השעות.

"אין שום סיבה או הצדקה לפגיעה בילדים החלשים ביותר במסגרות החינוך, אשר גם כך מקבלים את המעט שבמעט, ואני מבקש את התערבותך ועמידתך על החזרת שעות התמרוץ והטיפוח שקוצצו החל מחודש ינואר 2020 לטובת צמצום ולו קטן והתחלתי בפערים האדירים בין ילדי המוכש"ר (שאינם ברשתות) לבין יתר תלמידי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר