על אלימות במשפחה: "כגודל הכאב, גודל התקווה"

השבוע ב"נפלאות בפרשת ויצא" התארחה צילית יעקבסון, שהיא הפה, העיניים והאוזניים של נשים וילדים רבים, יו"ר עמותת "בת מלך", המסייעת לנשים הסובלות מהתעללות על ידי בעליהן (אקטואליה, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: זאבי רוזנברג)

פרשת ויצא עוסקת בעבודתו של יעקב – לחבר ולאחד את החלק הרוחני עם הגשמי.

כאשר יעקב יוצא לדרכו לממש את ייעודו ולהקים משפחה, הוא מלמד אותנו איך יוצאים מההרגלים שלנו.

העובדה שיעקב יצא בציווי אביו לגדל את משפחתו במקום קשה כמו חרן-חרון אף של מקום - והפך אותו לבית של ה', מעודדת אותנו שגם אנחנו יכולות. איך? וישא יעקב רגליו - מלשון רגילות. יעקב נשא והגביה את הרגילות שלו מענייני העולם ועשה זאת בשמחה ובזריזות – לעניינים רוחניים. אם נגביה ונתרומם מעל לרגילות שלנו, נזכה לנחלת יעקב.

יעקב לא יצא לשם כדי לבנות קריירה ולהתחבר עם העולם. יעקב פועל כדי שהחמימות והחיות לא יישארו בתאוריה, אלא יורגשו בכל ענייניו הגשמיים. העולם מוכן לגאולה. הדבר היחיד שחסר הוא לפקוח את העיניים ולראות.

״ויצא יעקב מבאר שבע״ - כל אחת מישראל היא יעקב ולכל אחת יש שבע מידות שבעזרתן היא תוכל לצאת מאזור הנוחות, לעשות ולהפוך את המקום הלא נוח למקום כבוש, לבית שלה ולהגיע אל היעד המיוחל – אל הגאולה!

השבוע זכינו לאורחת מיוחדת במינה, אורחת שמגיעה עם עוד נשים וילדים רבים איתה, שאין להם דרך להתבטא וצילית היא הפה, העיניים והאוזניים שלהם.

קבלו אותה, את צילית יעקבסון, יו"ר עמותת "בת מלך", המסייעת לנשים דתיות וחרדיות הסובלות מהתעללות על ידי בעליהן.

בת מלך מפעילה שני מקלטים לנשים חרדיות שספגו אלימות במשפחה ובפן האישי, צילית הנפלאה נשואה למאיר. הם הורים לשמונה ב"ה ומתגוררים בגבעת שמואל.

לאחרונה נוספה להם הקידומת המבורכת "סבא וסבתא".

צילית היא עורכת דין ומגשרת בדיני משפחה, מלווה משפחות ומסייעת לנשים. לבת מלך הגיעה לפני שמונה שנים על מנת להתנדב במחלקה המשפטית ולייצג את הנשים הנמצאות במקלט ולאחר זמן קצר, מונתה ליושבת ראש העמותה.

בת מלך עבורה היא מקום של תקווה. כגודל הכאב העצום אליו היא נחשפת במקלטים, כך גם התקווה. בת מלך היא מקום המחולל שינוי ותחושה זו מלווה אותה להמשך עשייה ברבדים נוספים ונותנת כוח.

פגשנו את צילית לכבוד פרשת ויצא ורצינו לדעת מתי נשים צריכות לצאת מהבית שלהן למקלט. באילו מצבים צריכות להידלק אצלנו נורות אדומות? מה צריך לעשות כצעד ראשון? ויצא - מהמקלט - מתי ואיך אישה יוצאת מהמקלט?
ומה האחריות של כולנו לנשים האלה?

נפלאות בפרשת ויצא - מתחילות!

הכותבת היא מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת, mirisch1@gmail.com

ניהול אולפן: זאבי רוזנברג

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית