החשש יתאמת?

יועצו לשעבר של ג'ו ביידן: "הוא רוצה לחזור להסכם הגרעין"

יועץ לשעבר של ג'ו ביידן, בתפקידו כסגן הנשיא, אומר כי נושא הסכם הגרעין נמצא גבוה בסולם העדיפויות שלו וכי הוא מקווה לחזור להסכם כבר בחודשים הראשונים לכהונתו (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: צוות הקמפיין)

בצל הפחד הישראלי מפני מהפך אמריקאי ביחס לאיראן לאחר כניסת ג'ו ביידן לבית הלבן, יועץ לשעבר של ביידן בממשל אובמה, עמוס הוכשטיין, אמר בראיון לחדשות 12, כי ביידן מתכוון לחזור להסכם הגרעין בצורה כזו או אחרת.

"אני מניח שבחודשים הראשונים לכהונתו נראה או חזרה להסכם המלא או חזרה להשהיית סנקציות בתמורה להשהיה של כמה ממערכות הגרעין האיראניות שנבנו בשלוש השנים האחרונות", אמר הוכשטיין.

הוכשטיין ציין גם שצריך לזכור שיש בחירות באיראן. "אני מניח שהתוצאות של הבחירות באיראן יהיו תלויות באיזושהי צורה בתוצאות הבחירות בארה"ב, וצריך לראות מה הם רוצים לעשות", אמר למרות שהסיכוי לקשר בין ההצבעה של העם האיראני לבחירתו של ביידן היא חסרת כל הקשר לוגי או היסטורי. "הרצון של הנשיא הנבחר זה לחזור להסכם הגרעין עם קצת תיקונים כמו פקיעת התוקף של ההסכם ועוד", אמר הוכשטיין.

באשר לסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר הוכשטיין: "הנשיא הנבחר ביידן חושב שההסכם עם הפלסטינים חשוב והוא רואה את פתרון 2 המדינות עדיף על פתרון מדינה אחת. הפחד שלו זה שאם לא יהיה פתרון 2 מדינות בסופו של דבר זה יוביל למדינה אחת ולכן הוא יתמוך בישראל בצורת מדיניות שתומכת ב-2 מדינות ולהחזיר את הנושא הפלסטיני למרכז השיח".

הוכשטיין טען בראיון כי ביידן הוא ידיד קרוב לישראל, ושלדעתו תהיה מערכת יחסים חמה, אבל המנהיגים לא תמיד יסכימו זה עם זה. הוכשטיין התייחס גם לתגובה המאוחרת של נתניהו וגנץ להיבחרו של ביידן: "זה תפס כותרות בארה"ב, אבל זה לא יעיב על היחסים לטווח הארוך. מהיכרותי עם ג'ו ביידן מערכת היחסים שלו עם ישראל תמשיך להיות חמה".

בינתיים, אין עדיין תוצאות סופיות בארה"ב, והנשיא דונלד טראמפ מסרב להודות בהפסדו. אמש כתב טראמפ בטוויטר: "ממתי התקשורת העלובה מכריזה על הנשיא הבא שלנו? כולנו למדנו הרבה בשבועיים האחרונים".

בספירת הקולות שנמשכת כבר כמעט שבוע, ממשיך ביידן להוביל ביותר מ-4.5 מיליון קולות פי שניים מהכמות בה הובילה קלינטון על טראמפ בסבב הקודם, אם כי בארה"ב שיטת ההצבעה אינה עובדת לפי רוב ארצי אלא בשיטת האלקטורים.

על פי דיווחים אמש, ישראל וממשלו של טראמפ מתכננים גם במקרה של הפסד בבחירות לבצע בחודשיים הקרובים מהלכים מהירים של הטלת סנקציות קשות על איראן, כאלו שיקשה לממשל ביידן להסיר אותן. שליחיו של טראמפ לנושא הגיעו כבר לאזור וייפגשו גם עם מנהיגי מדינות המפרץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר