צפו

"הקורונה מביאה אותך לקצה? תבחרי איזה קצה!"

עוד תוכנית מרתקת של "הנבחרת בכיכר" יוצאת לדרך, לאחר מאות בקשות שלכן לעוד תוכן איכותי כמו שמופיע כאן באורח קבע: יעל צין חוזרת עם ראיונות שיתנו לכן כוחות להמשיך את התקופה הזו (אקטואליה, כיכר TV)

יעל צין | כיכר השבת |
(צילום: זאבי רוזנברג)

לאחר מאות פניות ובקשות שלכן, עוקבות יקרות, לעוד תוכן איכותי ומחזק כמו שמופיע כאן בתוכנית באורח קבע, יעל צין מגיעה שוב עם פצצות אנרגיה חדשות שיתנו לכן כוחות מחודשים להמשך התקופה המאתגרת הזו:

הנבחרת בכלכלה

"אם אין, אז יוצרים" - כך אומרת לנו נעמי סובול, מנהלת מכללת אימג' ליוצרות, תקשורת חזותית ועיצוב. "זה המוטו שתמיד מלווה אותי", היא ממשיכה.

לסובול ותק של 16 שנים בתחום והיא משתפת אותנו בכלים שהביאו אותה למקום המדהים שבו היא נמצאת.

ביקשנו מנעמי לדבר איתנו קצת על הלימודים בתקופה המאתגרת הזו. איך? האם בכלל? וטריקים לייעול.

"קודם כל, הקורונה עם כל הקושי והאתגר שלה, אין מישהו שהיא לא מעמידה אותו בפני קושי ואתגר. זה לא פסח על אף אחד. אבל אם נסתכל על חצי הכוס המלאה, הקורונה גם הביאה איתה הרבה מאוד הזדמנויות חדשות שלא היו כאן קודם. ספציפית בנושא של עיצוב גרפי, תקשורת חזותית. אם זה וידאו, עיצוב, צילום וכל התחומים הויזואליים, הם קיבלו ביקוש מטורף. הנה אנחנו מצטלמות עכשיו... השוק, המסחר, הכל עבר מהקניון, מחנויות הרחוב למדיה, לדיגיטל. כולם נמצאים שם. כולם צריכים מיתוג, כולם צריכים עיצוב, כולם צריכים אתרים. הביקוש מטורף", היא משתפת.

"זה בעצם עידן העבודה החדש. להגיד שהכל רגיל ורק נגייס טכנולוגיה שתעזור לנו ללמוד, זה לא עובד. תחומי התקשורת החזותית ספציפית הם פשוט להיט וצריך גם לשנות את תרבות הלמידה. אחד הדברים היפים בתקופה הזו: היא מזמינה אותנו להרבה מאוד גמישות מחשבתית, יצירתיות, ליצור יש מאין. יצירתיות, יוזמה, תעוזה ובעיקר אומץ. הקורונה היא מציאות שמביאה אותנו לקצה ואנחנו צריכים לבחור באיזה קצה. יש אנשים שהגיעו לקצה של דיכאון, ייאוש ואוזלת יד ויש אנשים שהגיעו למנהיגות אישית. אני אפתח יוזמה ואראה איך כן, איך כן אני יכולה דווקא את התקופה הזו למנף ודווקא בתקופה הזו לעלות על הרכבת ולתפוס את הדברים בשביל שיעבדו בשבילי עכשיו", היא מסבירה.

נעמי נותנת לנו מתכון ברור ובדוק להצלחה: "המתכון להצלחה זה הכשרה מקצועית, סביבה תומכת ומנטורים, שזה 3 המרכיבים של התוכנית שלנו. אנשים מרגישים היום מאוד בודדים. אחד מהחסרונות היום בלמידה מרחוק, אנשים מרגישים שהם לומדים לבד. אין חברה, אין חיבור, אין יציאה ללימודים. אז בתקופות שאפשר אנחנו יוצאים ללימודים פרונטליים. כשלא ניתן, לומדים בזום. אנחנו משלבים. יש קורסים שהם לגמרי בזום. יש כאלה שמעדיפות את זה. זה מאפשר להן ללמוד מהבית בערב, להשכיב את הילדים ולעשות קורס ויש לנו המון תמיכה בקבוצות. יש לנו סרטוני העצמה שנותנים להן דרייב, תקווה, דרבון".

נעמי מסיימת עם מסר ברור ומקצועי: "כשיש לך מקצוע ויש לך הדרכה איך לעשות את זה, את יכולה פשוט לקום ולעשות! ואצלנו יש את הכל".

הנבחרת במשפחה

שמחנו לארח את טל סבג ואת אודל קליגר שגם בימים מאתגרים אלו הגיעו אלינו עם חיוך גדול ושיתפו את כולנו בתובנות מחזקות מהחיים המאתגרים של כל אחת מהן. ובעיקר, חיזקו אותנו עם כלים מעשיים איך נרכוש כולנו את החיוך הזה שלהן.

"צריך פשוט לבחור לראות את הטוב, גם ברגעים כאלה", מחזקת אותנו טל סבג.

טל, בת להורים חרשים מלידה, בעלת תשובה, בעלת סטודיו לשמלות, מארגנת נסיעות לאומן וחובשת עוד כמה כובעים.

עוד אומרת לנו טל: "גדלתי ב"ה להורים חרשים. אני אומרת ב"ה כי זו גם זכות ולא מובן מאליו שיש לי הורים בכלל".

"העבר הוא בעצם ההווה", היא ממשיכה. "העבר עושה אותנו למי שאנחנו היום וכל מה שעברתי… כביכול הייתה לי בחירה. היום כשאני מספרת בהרצאות את הסיפור שלי ואומרת שאני בת להורים חרשים כולם כזה: 'אוי' ואני אומרת, 'לא! ממש לא. אני לא מסכנה והכל בסדר איתי'. היום אני מי שאני רק בגלל העבר ואני גאה ואוהבת את מי שאני היום, הן מבחינה עסקית והן מבחינה אישית".

"אני אישה פשוטה". עונה לנו אודל קליגר כשנתבקשה להציג את עצמה.

אודל באה מבית של אבא גר צדק. התייתמה בגיל 4. בגיל 14 התוודעה לבעית לב שמלווה אותה ולפני שנתיים התבשרה על ניתוח בהול שצריכה לעבור.

"השנים הובילו אותי לשנים של הרפתקאות מאתגרות. התחתנתי, ניתוח הלב שעברתי. נבחרתי מריבונו של עולם לעבור את זה. לא תכננתי בגיל 34 לעבור ניתוח לב פתוח. היום אני במקום שאני יכולה להגיד לריבונו של עולם תודה".

ביקשנו משתי הנשים הגדולות האלה לחזק אותנו קצת בתקופה הזו שמביאה איתה קשיים בבית עם הילדים, בעבודה ואיפה לא?!

"זה עניין של בחירה", אומרת טל. "המציאות קיימת. הקב"ה מנהל את העולם. זה רק להתבונן ולבחור לראות את הטוב בכל דבר. כי בטוח יש טוב. הקב"ה כולו טוב, אז גם המציאות של היום עדיין יש טוב. השאלה היא אם אנחנו בוחרות לראות את זה או לא. אני בחרתי ככה. יש שם טוב. זה איפה אנחנו שמות את הפוקוס. צריך להיות כל הזמן עם הראש למעלה".

קרדיטים:

הפקה בפועל: מיכל רואש-הראל

מאפרת: מרים בן שושן

סטייליסטית: ריקי שמש

סרוק פאה: זהבי הרוש

כתיבת תוכן: מיכל קצנלבוגן

ניהול אולפן: זאבי רוזנברג

לפניות והצעות למערכת: yaelt9095@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר