רגע לפני הוועדה

משבר הצהרונים: אימהות לגפני; "אנחנו חייבות עזרה"

ועדת הכספים תתכנס בשעה הקרובה כדי לדון במשבר הצהרונים. אימהות שפנו ל'כיכר', תולות תקוות רבות בוועדה, ומספרות את הקשיים הבלתי אפשריים שהן מתמודדות (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר לכתבה (צילום: Lara Savage/Flash 90)

ועדת הכספים בראשות חבר הכנסת משה גפני תתכנס הבוקר (שני), כדי לדון בחשיפת 'כיכר השבת', בנושא הצהרונים. מספר אימהות פנו ל'כיכר' וקוראות לגפני: "אתה חייב לעזור לנו; אנחנו במשבר".

הוועדה תתכנס, לאחר שהופעל לחץ על חבר הכנסת גפני בנושא החלטת משרד החינוך, לקצץ בתקציב הסייעות בצהרונים.

שהובילה לכך שחרף ההחלטה על פתיחת הגנים וכיתות א'-ד' במתכונת שכוללת צהרונים, בפועל, צהרונים רבים אינם פועלים, בשל חוסר היכולת של המפעילים להתמודד עם החלטת משרד החינוך על קיצוץ חד צדדי בתקציב השכר לסייעות.

ל'כיכר השבת', פנו הורים רבים, שחיכו רק לרגע בו יוכלו לחזור לעבוד וסוף סוף לפרנס בצורה מכובדת וראויה את משפחתם. רק דבר אחד הם לא לקחו בחשבון, את החלטת משרד החינוך לעצור באופן מיידי את התקנים של הצהרונים.

החלטה זו גרמה למשבר חריף ולעוול עצום למשפחות רבות. כעת יוצאים ההורים בזעקה וקריאה נרגשת לעשות הכל על מנת להגיע לפתרון בסוגית אי פתיחת הצהרונים והתקצוב שנעצר.

''אני מורה במשרד החינוך בחינוך מיוחד'' אומרת אחת האימהות ש.י. ומסבירה בשיחה עם 'כיכר השבת', את המצב הכאוב: ''אני עובדת במשרה מלאה. יש לי בן בגיל 3 וחצי הלומד בגן. הגן מסתיים בשעה 13:30 וחצי ואני מלמדת עד השעה 14:00".

"העובדה שאין צהרונים מקשה עלינו מאוד, העניין גורם לצער רב לי ולילד, בכל יום עלי להשיג בייביסיטר שתוכל להוציא אותו מהגן".

האמא אומרת עוד כי "צהרונים הם צורך השעה ברגע שההורים עובדים, לא שייך לעבוד בצורה הזו, חובה שה צהרונים יחזרו לטובת כולנו על מנת שנוכל להמשיך להגיע לעבודה באופן רציף.''

ברכה, אמא למספר ילדים בגילאי הגן משתפת את המצב העגום אליה נקלעה משפחתה בעקבות החלטת משרד החינוך: ''אני אמא במשרה מלאה, עובדת וסטודנטית".

"יש לי מס' ילדים בגן ואין לי שום דרך להצליח לתפקד גם בעבודה וגם בשאר המטלות כשאין לילדים סידור. אין לנו אפשרות כלכלית להחזיק בייביסיטר צמודה לשעות האלה, כך שאני צריכה בחוסר ברירה להפסיק לעבוד ולפגוע בפרנסה שמחזיקה את משפחתי''

ההורים מוסיפים ומתארים מצב בליתי אפשרי בבית, כאשר הילדים שכבר חוו תקפו ארוכה של סגר וניתוק חברתי, נאלצים שוב לחוות את רגעי הלבד בבית ללא מסגרת הולמת.

''אי אפשר באופן שרירותי להחליט החלטות כאלה בתקופה קשה זו.'' אומרת אחת האמהות ל'כיכר השבת': ''המצב גם ככה קשה ושברירי והחלטה כזו גודעת את התקווה הקטנה לחזור לשגרה ושפיות. אנו תולים תקוות רבות בהתערבותו של ח"כ גפני לפתור את הבעיה''

כאמור הוועדה תתכנס היום בשעה 10:00, ותדון בתחילה בנושא עליית המחירים ואי סבסוד המדינה במעונות היום והמשפחתונים.

בשעה 10:30 הוועדה תדון, בנושא אי פתיחת הצהרונים בגני הילדים ותקצוב הצהרונים. הדיונים יתקיימו בהשתתפות נציגי משרדי האוצר והחינוך, מפעילי הרשתות והגורמים הרלוונטים. גפני מסר כי "אנסה להגיע לפיתרון מהיר בנושאים חשובים אלו לטובת הורי וילדי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר