זיופים נרחבים?

חוסר הבהירות בנוגע למנצח בארה"ב נמשך

הבחירות בארה"ב עדיין לא הוכרעו, הרפובליקנים טוענים לזיופים נרחבים והליכים משפטיים נפתחו אך לא ברור עדיין עד כמה אכן לבסוף ישתנו פני הדברים לטובתו של טראמפ (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך מתוך העימות)

למרות ההכרזות של רשתות התקשורת האמריקאיות על ג'ו ביידן כמנצח בבחירות, למעשה באופן רשמי עדיין לא הגיעו התוצאות הסופיות לאור המחלוקות הרבות והמאבק המשפטי שכבר החל בכמה מדינות.

בתדרוך לעיתונות הישראלית הדגיש אמש (שני), שליח הממשל לענייני איראן, אליוט אברהמס, המבקר במזרח התיכון, כי תהליך הבחירות בארה"ב עדיין לא הסתיים. "על זהות הנשיא הנבחר, לא מכריזים רשת CNN או פוקס, אלא האלקטורים לאחר סיום ספירת הקולות – דבר שעוד לא קרה".

בינתיים ספירת הקולות במדינות השנויות במחלוקת נמשכת, שר המשפטים האמריקאי פתח בחקירה אודות ספירת הקולות ובית הנבחרים במדינת פנסילבניה שיכולה להטות את הכף, הנשלט בידי רפובליקנים הודיע, כי הוא מבצע בדיקה פורנסית של התוצאות ולא יקבעו התוצאות בטרם תושלם הבדיקה כולה.

הרפובליקנים ובראשם טראמפ טוענים לזיופי בחירות באופן נרחב, יש עדויות של עובדי קלפיות שניתנו בשבועה במישיגן, נבאדה ופנסילבניה המעידות על זיופים בספירת הקולות. מזכיר המדינה בג'ורג'יה, האחראי לניהול הבחירות הודיע אתמול שהיו זיופים בספירת הקולות במחוז פולטון שכולל את אטלנטה וכי תהיה ספירה חוזרת.

תביעה משפטית הוגשה אתמול ע"י צוות טראמפ בפנסילבניה, על פי התביעה כ-682,479 קולות ממעטפות נספרו ללא פיקוח מפלגתי, דבר שהתקבל בפסק דין בינים המחייב את המדינה לאפשר את הפיקוח. המפלגה הרפובליקנית דורשת לפסול 6 מחוזות בהם לא התאפשרה ההשתתפות של משקיפים.

בנוסף' טוענים הרפובליקנים כי נמצאו כ-450,000 פתקים שכוללים הצבעה לביידן בלבד (תרחיש שמעיד על אפשרות של זיוף) במדינות מפתח, כאשר בכל פתק יש עשרות אפשרויות הצבעה, וההצבעה לביידן בלבד מעוררת חשד סביר לזיוף.

מנגד, הדמוקרטים טוענים כי אין ביסוס ממשי לטענות לזיופים וכי יש להעניק את הניצחון באופן רשמי לג'ו ביידן.

כזכור, התובע הכללי של ארצות הברית, וויליאם בר, אישר הלילה לפתוח בחקירת הטענות של הנשיא היוצא, דונלד טראמפ, על זיופים בבחירות. בר נימק את החלטתו בשל: "טענות משמעותיות".

התובע הכללי נימק את החלטתו: "החקירות עשויות להתנהל אם יהיו טענות ברורות ואמינות לאי סדרים שיכלו, אם הם אמיתיים, להשפיע על תוצאות הבחירות".

לדבריו: "חובה לטפל בטענות אמינות ביעילות, אך חובה גם לנהוג בזהירות נאותה ולשמור על המחויבות המוחלטת של משרד המשפטים להוגנות, ניטרליות וא-מפלגתיות". בר הדגיש לתובעים כי אין להתייחס "לטענות דמיוניות או מופרכות".

יצוין, כי מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט בארה"ב, מיץ' מקונל, אמר אמש (שני), כי עדיין אף מדינה לא אישרה את תוצאות הבחירות, ולכן זכותו של הנשיא טראמפ לערער על התוצאות.

מקונל הסביר כי הוא לא מקבל את תוצאות הבחירות לפיהן ביידן הוא הנשיא הנבחר וסגניתו היא קמלה האריס.

לדבריו, מכיוון שרוב המדינות עדיין לא הכריזו רשמית על תוצאות הבחירות במדינות, זכותו של הנשיא המכהן דונלד טראמפ, לבדוק את הטענות לזיופים בבחירות.

"יש ההאשמות רציניות על זיופים, ולכן לנשיא טראמפ יש 100% זכות לבדוק את הטענות ובמקביל לבדוק גם את האפשרויות המשפטיות העומדות בפניו", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר