המניע לעימות עם משרד הבריאות

בצל האיים הירוקים: תעודה שתקל על מחלימים ועל המשק

ממסחר, דרך ישיבות ועד תלמודי תורה: פעילות המשק כולו תוכל להתרחב בהיתר חוקי, אם אכן תאושר הצעת חוק 'האיים הירוקים' אותה מקדמת ועדת החוקה, לה צורף סעיף 'תעודת מחלים' (חדשות,ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ממתינים לקרוב משפחתם שהחלים מהנגיף. אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/FLASH90)

ועדת החוקה של הכנסת אישרה היום (שלישי) פה אחד, לקריאה ראשונה, את נוסח 'החוק לאיי תיירות' שהובא אתמול למליאה, ולאחר הסערה שהתחוללה אמש כאשר משרד הבריאות משך את הצעתו בנושא, אמר יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר כי "נגיע להסכמות בהמשך. בסיכום עם יו"ר הכנסת החוק יגיע היום לקריאה ראשונה, בניסיון לסיימו עד מחר".

מהמידע שהגיע ל'כיכר השבת' עולה, מהו המניע מאחורי המגמה של ועדת החוקה לאשר בהקדם את 'האיים הירוקים' הללו, למרות הסתייגות משרד הבריאות בשל צירוף סעיפים נוספים לחוק: פתיחה נוספת ונרחבת של המשק, כולל מוסדות חינוך, באמצעות החרגת מי שהחלימו מקורונה.

ההצבעה היום בוועד החוקה (צילום: שני שם טוב, דוברות הכנסת)

שר הבריאות יולי אדלשטיין משך אמש (שני) את הצעת החוק שמנסה לפתור את הבעיה הכלכלית באילת ובים המלח. לדבריו, "חברי כנסת פופוליסטים לקחו את אילת כבת ערובה לגחמות שמסכנות את שלום הציבור".

בהצעת החוק - שכאמור הוגשה אמש למליאה, נמשכה והיום אושרה בוועדת החוקה כהצעה פרטית - אילת וים המלח לא תהיינה לבד. לחוק הוכנס נושא נוסף: עיקרון ההפרדה בין מחלים מקורונה לאזרח שלא נדבק.

מטרתו של יו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת יעקב אשר היתה, להרחיב את המקרה הפרטני של אילת וים המלח, בהם יהיו הקלות נוספות, ולהפוך את ענין 'תעודת מחלים' לסעיף בר קיימא.

נכון לעכשיו אין במהלך צעדים שיובילו לשינוי מיידי בשטח, אך הוא צפוי להוות פתח משמעותי להקלות בעתיד. כך, לדוגמה, באשר לתפילות בבתי הכנסת. אם כיום בכל אזור ועל כל אדם חלה ההגבלה של עשרה מתפללים במבנה סגור ועשרים בחלל פתוח, כשיאושר סופית סעיף 'תעודת המחלים' יוכלו הח"כים לדרוש שינוי ולטעון כי יש להתיר הרחבה לעוד מתפללים שהחלימו מקורונה.

אשר מסביר את עמדתו (צילום: ערוץ כנסת)

מאחר וסעיף תעודת המחלים מבדיל בין אדם שלא נדבק בנגיף מימיו לאלו שנדבקו והחלימו, ייתכנו הקלות לגבי האחרונים בכל תחום, ממסחר, דרך ישיבות ועד תלמודי תורה, שיוכלו כך להרחיב בהיתר את מספר הנוכחים בהם.

גורמים במשרד הבריאות, המתנגד למהלך זה, אישרו ל'כיכר השבת' את הפרטים ומסרו: "ליצור סעיף של 'תעודת מחלים', כאשר אף גורם מקצועי לא יכול לעמוד מאחורי הדבר הזה מכיוון שלא הוכחה אי הידבקות חוזרת, זה חוסר אחריות משווע, שמנוגד לכל היגיון בריאותי".

מטעמו של ח"כ יעקב אשר נמסר כי "הוצע למשרד הבריאות לקבוע מתווה למחלימים שבו הם יחליטו אחת לכמה זמן הם בודקים את המחלים מחדש. כשהיה נוח להם הם פרסמו שהם מכנסים ועדה שתדון בזה, ועכשיו כשלא נוח להם הם פוסלים את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר