תעלומה בקורונה

כ-60% יותר חרדים מאושפזים לעומת התחלואה

על פי הצפי של משרד הבריאות, המבוסס על נתוני התחלואה במגזר החרדי - היו אמורים להתאשפז כ-36 חרדים - אך בפועל אושפזו 57 חרדים; האם זה מלמד כי פחות חרדים נבדקים? (חרדים, בארץ)

אילוסטרציה (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

בצל הירידה הדרסטית בתחלואת הקורונה במגזר החרדי, טוען פרופ' ערן סגל, בחשבון הטוויטר שלו, כי על פי רמת התחלואה בשבוע האחרון במגזר החרדי, היו אמורים להתאשפז בבית החולים, כ-36 חרדים, כאשר בפועל מאושפזים 57 חרדים - שזה 60 אחוזים יותר מהצפי.

אם משווים זאת למגזר הערבי, לצורך הדוגמה, נתוני המאושפזים הם כמו הצפי והתחלואה. מכיוון שהצפי למאושפזים במגזר הערבי היה 184, ובפועל התאשפזו 190, שזה אחוזים בודדים יותר מהצפי.

במגזר הכללי, הנתונים הם קצת יותר מהצפי, מכיוון שהצפי למאושפזים במגזר הכללי היה 58, ובפועל התאשפזו 71, שזה כ-20% יותר מהצפי.

פרופ' סגל מעריך, כי ייתכן וזה קשור לירידה בבדיקות בציבור החרדי, מה שמסביר את התופעה הלא ברורה - בפערים בין המגזר החרדי לשאר המגזרים.

פרשן ערוץ 13, אבישי בן חיים, הגיב לדברי סגל ותהה, "רגע, שאלה אם אפשר: אז המשמעות היא שמה שאמרו לנו בתדרוכים רשמיים שיש ירידה משמעותית גם בנדבקים, גם בנפטרים וגם במאושפזים, לא מדוייק בסעיף האחרון?".

כתב 'ערוץ 12', יאיר שרקי, ענה לבן חיים ואמר: "אבישי, הנה נתונים של פרופ' ערן סגל מלפני יומיים: יש ירידה גם במאושפזים ובנפטרים".

הנתונים של פרופ' סגל מלפני יומיים (מתוך הטוויטר)

"אפשר להעריך", הסביר שרקי, "שיש תחלואה סמויה בגלל ירידה בבדיקות והפער ביחס בין המאומתים למאושפזים, אבל היא לא מאד גדולה. (אם משקללים את האשפוז הביתי, אז אפשר לטעון שהיא נרחבת יותר. אבל גם שם לא ניתן להסתיר נפטרים)".

פרופ' סגל היה מעט זהיר יותר והשיב לדיון, בהצגת טבלה מעודכנת יותר וטען, כי "לגבי התמותה הייתי נזהר מפרשנויות, כי המספרים קטנים (וטוב שכך) ולכן מספר נפטרים בודד, במיוחד במגזר החרדי, יכול לשנות משמעותית את אחוזי השינוי השבועי".

הנתונים של פרופ' סגל (מתוך הטוויטר)

מואיז הקטן, סיכם את הדיון ואמר: "אם כבר אז בבני ברק ככל הנראה יש את אחוז הנדבקים הגדול בארץ ואם עסקינן בחסינות עדר אז הם כנראה הראשונים שיגיעו לשם. נכון לעכשיו בתמותה לנפש בגילאים שנפטרים מהם הם במצב הגרוע בארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר