המזכ"צ לרבנים

"על הצבא להעמיק את הידע על החרדים"

המזכיר הצבאי של נשיא המדינה לרבני עמותת נצח יהודה: "על הצבא להעמיק את הידע על החברה החרדית דרככם" • "החיילים החרדים במהלך השירות - גם בערכים" (אקטואליה)

(צילום: נצח יהודה)

"בדיוק כמו שב-1948 הקים הצבא את המסגרות המתאימות לצרכיהם של בני העדה הדרוזית, חייבים לשמר ולפתח היום את המסגרות המתאימות לאורח חיים המיוחד ולמסורת של החברה החרדית. אם בזמנו לא היו בונים את המסגרת המתאימה לחיילי צה"ל הדרוזיים, בני העדה לא היו מצליחים להשתלב בצבא ולהגיע להישגים בלי להתפשר על המסורת שלהם.", כך אמר תא"ל עלא אבו-רוכן לאנשי עמותת נצח יהודה.

הדברים נאמרו במהלך ביקורו של תא"ל עלא אבו-רוכן בן לעדה הדרוזית שמונה לפני כשנה לתפקיד המזכיר הצבאי של נשיא המדינה ריבלין, במשרדי "נצח יהודה" בירושלים בתחילת השבוע.

תא"ל אבו-רוכן התקבל על ידי מנכ"ל עמותת "נצח יהודה" יוסי לוי, הרב יצחק בר חיים מייסד הנחל החרדי ורבני העמותה שמלווים את החיילים החרדים המשרתים למסלולים ייחודיים לחרדים בצה"ל. בפגישה נכח גם בכיר נוסף בן לעדה הדרוזית, סא"ל (מיל') מר ספואן מריח מנהל תחום חירום וביטחון בקרן לידידות, המסייע שנים רבות לחיילים חרדים בודדים.

"באתי לפה כדי להרחיב את הידע שלי. ברצוני לתרום לתהליך שאתם מובילים בצבא ובחברה, אתם חלוצים במחשבה וגם חלוצים במעשה. אתם המנוע ואנחנו יכולים רק להצטרף ולתמוך. הרושם שאני קיבלתי מהיכרות עם החיילים החרדים המשרתים במסלולים כמו נצח יהודה, ח"ץ, תומר ואחרים, לא רק שהם מצליחים לשמור על הערכים שלהם אלא גם להתחזק במהלך השירות גם בערכים וגם בהישגים האישיים", אמר אבו-רוכן.

בין הנושאים שעלו בפגישה: ייחודיות המסלולים בצבא המתאימים לנוער מהחברה החרדית, האתגרים של החיילים הבודדים החרדים במהלך השירות, שילוב של בוגרי המסלולים בתחומים שונים לאחר שחרורם מצה"ל ועוד.

מנכ"ל עמותת נצח יהודה יוסי לוי העניק תעודות הוקרה לתא"ל אבו-רוכן והודה לו על התמיכה בחיילים החרדים בצה"ל: "תודה על כישרונך להבין ולבטא את האתגרים המונחים לפתחם של החיילים החרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר