"לא חלמתי שיעקוץ אותי"

"תרגיל מתוחכם": כך עקץ החילוני את סופר הסת"ם החרדי

יעקב, שפגש במקרה במוסך, אדם שנשפך בפניו וסיפר לו על הטרגדיה שליוותה את משפחתו, כאשר איבדו את ראש המשפחה - מקורונה. תיווך לאותו אדם סופר סת"ם, שנעקץ בסכום גדול • היזהרו (חרדים)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

סיפור עוקץ מתוחכם שקרה בתחילת השבוע במרכז הארץ ונחשף לראשונה ב'כיכר השבת': חילוני הצליח להפיל ברשתו סופר סת"ם, בתרגיל מיוחד, המשטרה תפתח ככל הנראה בחקירת המקרה.

יעקב הוא בחור חרדי, שהיה שותף למקרה העוקץ מגולל את הסיפור מראשיתו ל'כיכר השבת': "בתחילת השבוע נזקקתי לעשות טיפול שגרתי לרכב אותו אני מחזיק ברשותי".

"ניגשתי למוסך הקבוע שלי במרכז הארץ. כאשר ישבתי בחדר ההמתנה, התחלתי לשוחח עם גבר חילוני שישב לידי - שיחת חולין.

"במהלך השיחה", מתאר יעקב, "הגבר שנקרא לו א', נפתח אלי והתחיל לספר לי, כי אביו נפטר מהנגיף, וכל המשפחה שבורה מכך. ואז, הוא סיפר שהוא רוצה לעשות זיכרון לאביו, ולכתוב לעילוי נשמתו ספר תורה".

"אני שמחתי", אומר יעקב, "ומכיוון שהוא אמר לי שהוא רוצה את הס"ת כמה שיותר מהר, עשיתי בירור והפנתי אותו לסופר ירא שמיים בתכלית".

"א', הודה לי נרגשות וקבע פגישה עם הסופר סת"ם, כדי לסגור איתו על כתיבת ספר התורה. הצדדים התחבבו על השני, וא' התחייב לסופר, כי הוא יעביר לו את הכסף במזומן עוד באותו הערב".

יעקב ממשיך לתאר: "לאחר הסיום ולחיצת ידיים רשמית, ביקש א' מהסופר שילווה לו סכום של 5000 ש"ח לצרכי עסקיו, עד שיחזור הביתה. ובשעה 6 בערב, יפגשו לתת לו את התשלום בנוסף לכסף שיחזיר לו".

יעקב מספר ל'כיכר השבת', כי אותו סופר מכיר את כל תרגילי העוקץ למיניהם, אך הוא לא שיער שא' שעשה עליו רושם כל כך חיובי נמנה על אותם אנשים.

"בשעה 6 בערב", מספר יעקב, "הסופר התקשר לא' ובירר מה קורה עם הכסף. א', התחייב לו שתוך חצי שעה הוא אצלו. וכמובן, מאז הסופר לא ראה ולא שמע מא' - רק הוא שמע את הצליל המתנתק של הסלולארי, שככל הנראה היה טוקמן.

לדברי יעקב, "הוגשה תלונה במשטרה על המקרה, והמשטרה הבטיחה כי תפתח בחקירה. "בכל מקרה", אומר יעקב, "חשוב לפרסם את הסיפור, שאנשים ידעו להיזהר מנוכלים, שלא מפסיקים את העבודה גם בקורונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר