ברקע הדיונים בקבינט

מנכ"ל משרד הבריאות: "עוצר לילי לא יעיל; לפתוח כיתות"

פרופ' חזי לוי מתנגד להטלת עוצר לילי, ברקע הדיונים בנושא אצל ראש הממשלה • בנוסף, הוא קרא לפתוח את כיתות ה' ו' בשבוע הבא, והוסיף: "השעה אינה כשרה לעוד הקלות מרחיקות לכת" (בארץ)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בימים האחרונים, נערכים דיונים אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי הטלת עוצר לילי, אך מי שמביע הבוקר (חמישי) התנגדות פומבית, הוא מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי.

בראיון לגלי צה"ל אמר כי "עוצר לילי כרגע במדינת ישראל הוא כזה שמתמודד עם דברים שממילא לא קיימים, לפחות על פי החוק והתקנות – מסעדות, ברים ופאבים. לא הוכח בצורה פסקנית שעוצר לילי לבדו יכול להוריד את התחלואה. קיבלנו דעות ממדינות אירופה. צריך לשקול היטב כיצד עוצר לילי יכול לתרום את שלו בדרך שנוכל אולי להפשיר מגבלות באופן חלקי. זה הכול מרקם אחד".

הוא הסביר כי למרות זאת עדיין דנים בהצעה, שכן "הדעות מתחלקות בין משרד הבריאות לבין גורמים נוספים. אנחנו חושבים שהשעה אינה כשרה לעוד צעדים מרחיקי לכת בהיבט של התקהלויות ופתיחת תחומים נוספים".

"אנחנו מבינים את הקושי באמירה הזאת. ייתכן שנצטרך לבחור בדברים שהם הרע במיעוטו ולהטיל מגבלות נוספות שאנחנו כרגע מטילים ספק ביכולתן להתגבר על הבעיה".

חזי לוי הסביר, "עמדתנו היא שהיציאה מהסגר חשובה בהיבט הבריאותי, הכלכלי והנפשי. מצד שני, היציאה צריכה להיות זהירה ובטוחה. אנחנו לא רוצים להיות באותו מקום תוך כמה שבועות".

"כדי שהיא תהיה בטוחה, אנחנו צריכים לנקוט משנה זהירות בהיבט האפידמיולוגי וללמוד מהאפקט של הצעדים הקודמים. בשלב הזה לא ברור האפקט של הצעד הקודם שנקטנו ולכן אני חושב שצריך לחכות עוד קצת זמן לפני שהולכים הלאה".

בהמשך הראיון התייחס לפתיחת הלימודים ואמר: "אני חושב שפתיחת כיתות ה'-ו' זה דבר שאפשר לעשות כבר בשבוע הבא. זה כרוך ביכולת להתארגן וליצור מקומות בבתי הספר כדי שתלמידי כיתות ה'-ו' יוכלו ללמוד בקפסולות. אני חושב שזה הצעד הבא ושצריך לחכות עוד קצת עם הקניונים".

בהתייחסות לחיסון הקרוב אמר: "אני יודע שנוכל להביא חיסונים לאזרחי ישראל באמצעות חלק מההסכמים שחתמנו ועוד נחתום. המצב תלוי בקצב ההתקדמות של הניסויים להוכחת היעילות. אנחנו נמצאים במשא ומתן עם עוד חברות. אני מאמין שברבעון הראשון של השנה הבאה נקבל חלק מהחיסונים אבל אני לא מאמין שנקבל מספיק עבור כל האוכלוסייה לפני תום החציון השני של 2021. אני מאמין, על פי מה שחתמנו ועל פי מצב הניסויים, שיהיה לנו את מספר החיסונים הנדרש לאזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר