הבחירות בארה"ב

מי העניש את הדמוקרטים בבחירות לקונגרס?

בבחירות לנשיאות הסיכויים אינם עומדים לצדו של הנשיא דונלד טראמפ, למרות שאין עדיין הכרעה רשמית. בקונגרס, לעומת זאת הדמוקרטים סופגים מכה קשה (חדשות בעולם)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
בניין הסנאט בוושינגטון (צילום: שאטרסטוק)

הבחירות לנשיאות ארה"ב עדיין לא הוכרעו סופית, ובצידי הדברים כמעט ונשכח המאבק על השליטה בקונגרס - בית הנבחרים האמריקאי, מאבק דרמטי למדי לאור היכולת של הקונגרס להקשות מאד על הנשיא המכהן. לעת הזאת, המפלגה הדמוקרטית הצליחה להבטיח את השליטה (218 מושבים מתוך 435) כאשר היא מובילה על הרפובליקנים 218:202.

קובי ברדה, היסטוריון פוליטי אמריקאי, ראש תוכנית "גל" בשערי מדע ומשפט ומחבר הספר המפתח להבנת דונאלד ג'י טראמפ, מסביר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי מבחינת הדמוקרטים מדובר עדיין בתבוסה כואבת, כאשר מיתרון של 35 מושבים, ייתכן כי בסוף היום יהיה להם יתרון של 10-15 מושבים בלבד בבית הנבחרים, "במרוצים שנותרו יש עוד 14 מושבים לחלוקה, שעפ"י התחזית הנוכחית יוכרעו 9:6 לטובת הדמוקרטים, מה שיביא (ככל שזו התוצאה) לפער של 226-7:208-9 לדמוקרטים, שהוא פער פריך ושברירי", מציין ברדה.

לדבריו, ההפסדים ברוב הבחירות על המושבים, והלחצים בתוך המפלגה הדמוקרטית יכולים להביא אף להחלפתה של ננסי פולוסי כמנהיגת הרוב. ברדה סבור כי מי שייתכן ויחליף את פולוסי יהיה חכים ג'פריס, ממחוז 8 של מדינת ניו-יורק (ברוקליין וקווינס), חבר אמת של ישראל, מנהיג את השדולה הדמוקרטית בקונגרס ונחשב לדמות מתונה במיינסטרים של המפלגה הדמוקרטית. יש לזכור כי ג'פריס מגיע ממחוז עמוס ביהודים חרדים, והיחסים שלו איתם טובים במיוחד.

"למה הנושא הזה כל כך חשוב? כי השדרה המרכזית של המפלגה הדמוקרטית החלה בהליך של חשבון נפש והבנה שכאשר האג'נדה שלך היא בעד חיסול שוק האנרגיה המזהם, אז 7 מיליון משפחות זועמות, יחליפו את הנציג שלך בקונגרס, כפי שחזיתי בזמן אמת, עם המקרה של חברת הקונגרס טורֶס סמול מניו-מקסיקו, שלבסוף הפסידה והודחה", מסביר ברדה כיצד טראמפ קיבל פחות קולות מאשר המצביעים בבית הנבחרים שבחרו אולי בביידן לנשיאות, אך בנציג הרפובליקני לקונגרס.

ברדה מצביע על חברת הקונגרס דבי מוקרסל-פאול שחתומה על הצעת החוק על שמו של ג'ורג' פלויד, השחור שנהרג בידי שוטר, וצוטטה אומרת כי "יש גזענות מובנית בכל מחלקות המשטרה ואנחנו צריכים להכיר בזה".

"אחרי דבריה, הקהל הקדוש של מחוז 26 של פלורידה (דרום מיאמי ואזור איי קיי ווסט), נתן לה את המגף, ובחר במקומה את ראש העיר של מיאמי-דייד (ממחוז דמוקרטי) קרלוס גימנז, שמטיל וטו על החלטת מועצת העיר לקיצוץ של מחלקת המשטרה", מסביר ברדה את המצב בו הציבור האמריקאי מבהיר את התנערותו מהקיצונים של המפלגה הדמוקרטית.

"כאשר ב-19 לספטמבר, אני כותב על חבר הקונגרס הוותיק קולין פטרסון, שמגנה את השכנה שלו מהמחוז החמישי של מינסוטה, איליהן עומאר, "לא שייכת למפלגה" ומעריך שהוא יכול לאבד את הכסא, הוא בסוף....מאבד את הכסא. זה הזמן לחשבון נפש במפלגה הדמוקרטית על הכיוונים הפרוגרסיבים אליהם נזרקה המפלגה", אומר ברדה.

הוא מסביר, כי ג'ו ביידן הצליח במערכת הבחירות הזאת כל כך, כי הוא היה המועמד הכי "אמצע הדרך" מבין עשרות המועמדים שניגשו להתמודדות (למעט ההופעה הקצרה של בלומברג). "אם המפלגה הדמוקרטית, תשכיל לבחור את דרך האמצע, ולא את פוליטיקת הזהויות הפרוגרסיבית והמטורללת, ייתכן שהם יצליחו לשמר את הבית, בבחירות האמצע. אם עוד ידיעות, כמו זו של AOC, שדורשת שפרוגרסיבים שהתגייסו למאמץ המלחמתי, יוכלו כעת לקבל את הכסא מסביב לשולחן".

"אם "קבינט החלומות" של AOC וכל בקשותייה יתממשו, אזי עפ"י הכתוב, אילהאן עומאר תהיה השרה לביטחון פנים, ראשידה טאליב תהיה שרת המשפטים, אליזבת וורן מזכירת האוצר ואעיינה פרסלי תשמש כמזכירת הבריאות בממשלו של ביידן... מאוד מקווה שהמפלגה הדמוקרטית תבחר בנתיב הנכון לעם האמריקאי", מסיים ברדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר