"עמדו בהתחייבות"

כחול לבן הצילה את הערבים: 'חוק קמיניץ' יוקפא

החוק שנועד בי היתר לעצור את הבניה הבלתי חוקית בישובים הערבים בישראל לא ייושם בשנתיים הקרובות - כך לפי החלטת שר המשפטים מ'כחול לבן', שחוזר לסיכום עם 'המשותפת' (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ראשי 'המשותפת' בפגישה עם יו"ר כחול לבן (צילום ארכיון: דוברות)

חושבים בחירות: יממה לאחר שהקפאת 'חוק קמיניץ', שנועד לעצור את עבירות הבנייה ביישובים הערבים נפלה במליאת הכנסת, הודיעו היום (חמישי) שר המשפטים אבי ניסנקורן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על הקפאתו המעשית לשנתיים הקרובות.

לפי ההחלטה, ב-25 החודשים הקרובים, עד סוף דצמבר 2022, יואצו משמעותית פעולות התכנון וההסדרה של הבנייה ביישובים הללו ובשטחים החקלאיים.

להחלטה כזו ישנה השלכה פוליטית לא קטנה, בין היתר ברקע הניסיונות ראש הממשלה נתניהו להתקרב למפלגת רע"מ בראשות ח"כ מנסור עבאס ולנתק אותה מכלל הרשימה הערבית המשותפת.

כזכור, לאחר הבחירות האחרונות, ב'כחול לבן' המאוחדת אז, של גנץ ולפיד, עוד קיוו למהפך עם הקמת ממשלה בראשותם, על ידי שיתוף פעולה חריג: תמיכה חד פעמית מבחוץ מצד 15 ח"כי 'הרשימה המשותפת'.

בהמשך, ההצעה הזו, שהייתה בעלת סיכויים מזעריים מלכתחילה, קרסה בגלל סירובם של ח"כי סיעת דרך ארץ (בתוך כחול לבן) יועז הנדל וצביקה האוזר, והשאר היסטוריה: פירוק 'כחול לבן' וחבירתה לממשלת אחדות עם הליכוד והסיעות החרדיות. אחד הסיכומים שהושגו אז במו"מ בין נציגי 'כחול לבן' לבין נציגי 'המשותפת' היה הקפאתו של חוק קמיניץ.

"יא זבלה": סערה בדיון על החוק. ארכיון (צילום: ערוץ כנסת. תמונה: Olivier Fitoussi/Flash90)

כעת, כאמור, ח"כ אבי ניסנקורן, מהאגף השמאלי ב'כחול לבן', הופך הקפאה זו למעשית, מכוח תפקידו כשר המשפטים. בכך הוא מבקש לחדש את השת"פ עם הסיעה הערבית, שחלקה בקשר קרוב לאחרונה עם נתניהו, זאת לקראת הבחירות שלפי כל ההערכות קרובות מתמיד.

ואכן, יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה הודה לשרים גנץ וניסנקורן ואמר: "העבודה המאומצת מולם הביאה תוצאות; הם עמדו בהתחייבויות כלפינו. אנו נמשיך, עד שנביא לביטול החוק והסדרה של תוכניות מתאר ליישובים הערבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר