"יש משבר אמון"

מגפת הקורונה; פרופסור דרור מבורך באולפן

הירידה בתחלואה והדיבורים על הגבלות נוספת; הצניחה בתחלואה החרדית לצד העלייה בימים האחרונים וחוסר האמון בעם • פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקת 'קורונה' ב'הדסה' בראיון לישי כהן (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

פרופסור דרור מבורך, מנהל מחלקת 'קורונה' בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים, בראיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' על הירידה בתחלואה לצד הדיבורים על אפשרות של הטלת הגבלות נוספות. הירידה בתחלואה במגזר החרדי לצד העלייה בימים האחרונים ופתיחת מוסדות החינוך, ומשבר האמון בין העם להנהגה. צפו בראיון המלא.

במהלך הראיון התבטא פרופסור מבורך: "אני חושב שביומיים האחרונים אנחנו רואים קצת עליה במגזר החרדי, ואנחנו צריכים להיזהר מלשפוט ולא למהר מלהסיק מסקנות.

"קודם כל צריך לברך כשיש ירידה, ואני הראשון שמברך את המגזר החרדי על הירידה בתחלואה, אך יחד עם זאת לא צריך להסיק מזה שמותר להתקהל בצפיפות וללא מסכות.

"יותר טוב שנהיה קצת יותר זהירים מאשר נמהרים. האם במגזר החרדי היה חיסון שהתפשט בגלל שהרבה חלו? יכול להיות, אבל אף אחד עדיין לא הוכיח את זה".

אתה חושב שיש חיסון עדר במגזר החרדי?

"אני לא חושב משום שחיסון עדר דורש בין 50 ל.-70 אחוז של אנשים שחלו, וגם בתחזיות הכי אופטימיות אין הארכה שהציבור החרדי הגיע לדבר הזה, ואני חושב שמוקדם לשפוט ושצריך להמשיך ולהתנהג בזהירות, ולדעתי רבים באוכלוסייה החרדית הבינו שצריך להיזהר, למרות שיש גם כאלו שקצת פורקים עול בנושא הזה".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר