הקורונה ברחוב החרדי

חנויות נסגרות בזו אחר זו: "הסגרים פגעו בזמנים הקריטיים"

בעלי חנויות בשכונת 'גאולה', עד לא מכבר מרכז העסקים השוקק של הציבור החרדי, מתארים עד כמה סגרי הקורונה פגעו בהם בצורה אנושה; בתוך ימים ספורים נסגרו 3 כאלו, ברחוב אחד קטן (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
חנת שהודעה היום על סגירתה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

סיור בשכונת גאולה בירושלים, לבו הפועם של מרכז העסקים החרדי השוקק תמיד, מעלה תמונת מצב עגומה: בעלי החנויות, גם אלו הוותיקים, מתקשים לשרוד תחת משבר הקורונה.

הסגרים, השניים שכבר היו, נקבעו לתקופות החגים, בניסן ובתשרי - כאשר לפי הממשלה ומערכת הבריאות הדבר נעשה ממניעים מקצועיים בלבד, בשל התחלואה שגברה אז וכדי למנוע מפגשים משפחתיים.

אלא שערבי החגים הינם גם הזמנים בהם העסקים מגיעים לפריון הכספי המשמעותי ביותר שלהם, ואצל חלקם הגדול הרווח המחזיק אותם כל השנה. כך שפרנסתם נגדעה באחת, והתוצאות ניכרות בשטח.

חנות שכבר נסגרה

חנויות מוכרות ומבוססות בזמני שגרה, לא שורדות עוד, והשיחות שניהלו כמה מבעליהן עם 'כיכר השבת' רק מדגישות את המצב הקטסטרופלי בו הם שרויים.

בתוך ימים ספורים בלבד קרסו שלוש חנויות, ברחוב מלאכי בירושלים: 'מרכז הישיבות' (אופנה לגברים), 'זיסלק' (גלידריה) ו'צעדים' (נעליים לנשים). עדינה חנוך, בעלת חנות החליפות שהודיעה היום כי תיסגר, מסבירה: "אנחנו פה 21 שנה, ואין לנו מאיפה לשלם שכירות".

"הנכס לא שלנו, הסגרים היו בערבי חג, שאלו הזמנים הכי קריטיים של החנות, אז היא היתה סגורה, ועכשיו אין לנו מקור לתשלומים המוטלים עלינו", היא מוסיפה כשהיא עומדת בפתח החנות.

עדינה מעדכנת "אני עושה כעת מכירת חיסול", ומפרטת את קשייה: "המענקים מהממשלה היו קטנים, וגם אותם לא רציתי לקחת כי חששתי שבסוף יגיעו לבקש את זה בחזרה".

"העובדה היא שבעלי חנויות בגאולה, שהנכס לא שלהם, לא שורדים את התקופה הזאת, אבל בסוף אני מאמינה שהכל מאת השם".

גם מאיר משה, בעליה של החנות שב'גאולה', אומר ל'כיכר השבת': "נסגרו כבר כמה וכמה חנויות בגלל המצב הכלכלי, שלא פסח על הרחוב הזה".

"קשה פה, ואני מקווה שזה יסתיים בתקופה הקרובה", מביע מאיר את תקוותו הקלושה, על רקע הדיבורים על סגר שלישי, יתכן במהלך ימי החנוכה.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר