התיאוריה מתרסקת

חיסון עדר? בשבדיה סובלים מתחלואה עולה

15 אלף חולים חדשים במדינה האירופית שסירבה עד עתה להשתמש בסגר באזורי התחלואה. עלייה חמורה גם במספר החולים הקשים במדינה. שבדיה תחמיר את צעדיה (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

השבדים התעקשו בתחילה שלא לפעול במדיניות הסגר שהופעלה במדינות אחרות מתוך אמונה שחיסון העדר יביא לבסוף לחברה מחוסנת ובריאה אך הנתונים בשבועות האחרונים מתנפצים בפניהם של השבדים שיאלצו לעשות מעשה וליישר קו עם שאר אירופה

בשבדיה סובלים משיא חדש של יותר מ-15,000 נדבקים חדשים. מספר החולים הזקוקים לטיפול בבתי חולים זינק ב60% בשבוע האחרון. גם מספר החולים הקשים המאושפזים ביחידות לטיפול נמרץ גדל ב100% לעומת השבוע שעבר.

לבינתיים, הממשלה הודיעה על איסור מכירת אלכוהול החל מ-10 בערב וזאת במטרה למנוע יציאה של אנשים מבתיהם בשעות הלילה. ישנה גם הגבלה לשמונה סועדים סביב שולחן אחד במסעדה או בבית קפה, והמלצות לא לבקר במוזיאונים ובהופעות.

הממשלה השבדית כבר הודיעה השבוע, כי תאלץ תחל בהליכי חקיקה כדי להפוך את "ההמלצות" השבדיות המפורסמות (רוב ההנחיות של רשויות הבריאות בשבדיה אינן מחייבות חוקית אלא הן בגדר המלצה בלבד) לצעדים חוקיים.

על פי הערכות משפטנים בשבדיה, ייאלצו לשנות את החוקה לכך, דבר שעל פי החשש ייקח חודשים ארוכים. הרשויות השבדיות מלינות כי נכונות הציבור השבדי לשמור על ההנחיות יורדת כל העת ולכן יש צורך ביישור קו עם אירופה והחמרת הצעדים באופן משמעותי אם כי עדיין השבדים מתקשים לקרוא למציאות בשמה - "סגר".

העלייה בתחלואה בשבדיה, למרות אי השימוש בסגרים עד עתה משמיטה את הקרקע מתחת לאלו הטוענים כי מדיניותה היא כזו שיש לחקות. המודל השבדי נופנף רבות בזמן הגל הראשון, גם בישראל, אך נראה כי חיסון העדר עוד רחוק מאד מלהוכיח את עצמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר