סיכויי טראמפ קטנים

רשתות התקשורת הכריזו על ביידן באריזונה

התקוות האחרונות של טראמפ ותומכיו לשינוי בתוצאות הבחירות הרשמיות מתרחקות והולכות. ברשתות האמריקניות מכריזים כעת רשמית על ניצחון של ביידן באריזונה (בעולם)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

התקוות האחרונות של טראמפ ותומכיו לשינוי בתוצאות הבחירות הרשמיות מתרחקות והולכות. ברשתות האמריקניות מכריזים כעת רשמית על ניצחון של ביידן במדינת אריזונה.

הרשתות CNN, NBC ו-ABC מצטרפות ל-FOX ולסוכנות הידיעות AP שהכריזו על הניצחון באריזונה כבר בליל הבחירות ובכך הופכים סיכוייו של טראמפ למהפך לכמעט אפסיים

כדי להוביל למהפך בבחירות טראמפ צריך לנצח ביותר מידי חזיתות ותרחישים דבר שסיכוייו כאמור נמוכים מאד, "הדבר האחרון שיכול עוד להציל אותו הוא התרחיש המשפטי: הכרעה לגבי נושא הגעת המעטפות המאוחרות בבית משפט עליון, יכול להביא לו את הניצחון, הבעיה היא שלא ידועה כמות המעטפות, והאם תספיק", מסביר ל'כיכר השבת', קובי ברדה, היסטוריון פוליטי אמריקאי, ראש תוכנית "גל" בשערי מדע ומשפט ומחבר הספר המפתח להבנת דונאלד ג'י טראמפ.

הוא טוען כי יש סיכויים נמוכים במיוחד שיהיה מספיק זיופים שיביאו להכרעת ביהמ"ש להפוך מדינה זו או אחרת. הפסילה היא נקודתית של כמות קולות, ולא של בחירות, אלא אם יוכח משהו יוצא דופן.

תרחיש נוסף שעומד בפני טראמפ, אם כי מדובר בתרחיש רחוק הוא "שדידת" אלקטורים באמצעות הקונגרס המדינתי, דבר שאפשרי על פי החוק האמריקאי, "העניין הוא, שנדרשים 3 "שדידות" שכאלה, בפנסלבניה, ג'ורג'יה ואריזונה. קשה לי להאמין שאפשר להצליח בכל השלוש, בבת אחת, ובאופן סימולטני. אשר על כן, רק תרחיש שהוא מיזוג של החלטה משפטית ואולי שוד של מדינה או שתיים, בפתרון שהוא "כשר אבל מסריח", תשאיר את טראמפ בבית הלבן, אבל אומה מדממת", מסכם ברדה.

טראמפ רשם אתמול ניצחון קטן בבית המשפט בפניסלבניה, כאשר שם הוחלט על בעייתיות בהחלטה להאריך את זמן קבלת המעטפות. חוקי פנסלבניה מאפשרים לאדם שלא הציג הוכחה לפני ההצבעה, להשלים הצגתה עד ששה ימים אחרי הבחירות, או בהקשר לבחירות השנה שנערכו ב-3.11, להציג את התעודה/אמצעי זיהוי עד ה-9.11.

אלא שמזכירת המדינה של פנסילבניה, אותה אחת שהרפובליקנים דורשים את פיטוריה, החליטה, על דעת עצמה, שמניין הימים יתחיל מאותה החלטה שעומדת כעת בפני ביהמ"ש העליון, קרי, החל מה-6 לחודש. כלומר היא החליטה על דעת עצמה שתאריך הזיהוי יוארך מה-9 לחודש עד ל-12 לחודש.

כעת, בית המשפט בפנסלבניה, החליט לפסול החלטה זו, ולפסול קולות שהוכיחו את החוסר באמצעי זיהוי, מעבר ל-9 בחודש. לא ברור בכמה קולות מדובר והאם הם ישנו את פני התמונה העגומה מבחינתו של טראמפ, אך סביר להניח שהנשיא ינסה להביא שהחלטות נוספות שנלקחו על ידי גורמים שלא היו מורשים לכך יבוטלו.

"טראמפ ינסה להביא בבית המשפט העליון לפסילת כל הקולות שהגיעו לאחר ה-3.11 בתקווה שביטול כזה ישנה את פני הדברים, אך כאמור הסיכויים לכך נמוכים מאד", מסכם ברדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר