"השרים כנראה מיותרים"

קבינט הקורונה מציג: שבע שעות של דיונים, אפס החלטות

במשך שבע שעות דנו שרי קבינט הקורונה בהקלות ובמגבלות, אך התפזרו ללא החלטה - למעט כך שנתניהו וגנץ יגבשו החלטה ויביאו אותה להצבעה בקבינט; השר אריה דרעי זעם על כך (אקטואלי)

נתניהו וגנץ (צילום: Oren Ben Hakoon/POOL/Flash90)

במשך שבע שעות דן אמש (ראשון) קבינט הקורונה בהקלות מחד ובהגבלות החדשות מאידך, עקב עליית מקדם ההדבקה - אך התפזר ללא קבלת החלטות.

השרים דנו גם בפתיחתן של כיתות ה'-ו' וכיתות י"א-י"ב, שהיו אמורות להיפתח השבוע, אך כאמור, לא הגיעו לכלל החלטה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנחה את ראש המל"ל מאיר בן שבת וגורמי המקצוע לגבש הצעות נוספות למגבלות שניתן להטיל, ההמלצות יובאו בפני נתניהו ושר הביטחון בני גנץ, השניים יקיימו התייעצות וההחלטה תובא היום (שני) לדיון נוסף והצבעה בקבינט הקורונה.

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי זעם על כך שנתניהו וגנץ יגבשו הצעה לבד, ואמר לראש הממשלה: "יושבים כאן יותר משש שעות ואנחנו השרים כנראה מיותרים. נסמיך את נתניהו וגנץ לקבל החלטה ושהם יחליטו במקומנו".

שר הביטחון, בני גנץ, צייץ בטוויטר כי "הקבינט דן הערב במודל שאני מקדם להידוק הסגר בערים אדומות ושחרור הכלכלה והחינוך בערים ירוקות. נטפל בערים אדומות וכתומות ע"י הגדלת כמות הבדיקות, הסברה ומתן סיוע נרחב ונפעל לחזרה לשגרה בערים ירוקות ולפתיחת החינוך והכלכלה באופן אחראי. זו הדרך הנכונה להתמודדות עם הנגיף ואפעל שכך יהיה".

דברי השר יואב גלנט לאחר הקבינט (מתוך פייסבוק)

הנהגת ההורים הארצית תקפה את דחיית פתיחת מערכת החינוך ואמרה כי "קבינט הקורונה קובר את מערכת החינוך בישראל, מפקיר את ילדי ישראל וממשיך לגרור רגליים במקום לקבל החלטות אחראיות".

יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט תקף גם הוא את שרי הקבינט ואמר כי "הקיבעון של הממשלה הנוכחית וחוסר הגמישות שלה גזרו על ילדינו להישאר בבית, בוהים מול המסכים. וזה ממש לא חייב להיות כך".

שר החינוך, יואב גלנט, הציג את נתוני התחלואה במערכת החינוך ואמר כי חודש אחרי חזרת הגנים - ב-99% מהגנים אין חולה אחד; שבועיים אחרי חזרת כיתות א-ד' - ב-90% מבתי הספר, אין חולה אחד. רק 19 בתי ספר, מתוך כ-5,000 מוסדות חינוך, ו-180 גני ילדים, מתוך כ-21 אלף גנים - נסגרו בגלל תחלואה.

בעמוד הפייסבוק שלו, סיפר גלנט כי הציג בקבינט "את העובדה הברורה שפתיחת מערכת החינוך לא הביאה לעליית תחלואה בחודש האחרון - לא במערכת החינוך ולא בכלל הציבור. השרים שמעו ברוב קשב את דבריי וראש הממשלה הביע את הערכתו".

גלנט הוסיף ואמר כי "אני חושב שיש תמיכה גבוהה בקרב חברי הממשלה לכך שההצעה שלי, לפתוח את כיתות ה', ו', י"א וי"ב בימים הקרובים ומיד בהמשך את שאר בתי הספר, ההצעה הזאת תאושר על ידי הקבינט, אנחנו ממתינים להחלטה בנושא הזה מחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר