האזינו למתקפה

ראש הישיבה מ'הפלג' על גפני: הרב שך מתהפך בקבר, בגללך

ההסכם שחתמה דגל התורה עם 'ההסתדרות הציונית', גוף בו ישנם גם רפורמים וקונסרבטיבים, עמד במוקד מתקפה חסרת תקדים של הגר"מ שמידע מ'הפלג' - ראש הישיבה בה למד משה גפני (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
המתקפה על דגל התורה (תמונות: יונתן זינדל ומשה סיני, פלאש 90)

הגאון רבי משה שמידע, ראש ישיבת גרודנא באשדוד ואיש 'הפלג', יוצא במתקפה קשה נגד תנועת דגל התורה והנציג העומד בראשה ח"כ משה גפני, בעקבות ההסכם שנחתם על קבלת נציגות בהסתדרות הציונית.

בנאום שנשא אמש (שני) לרגל ה'יארצייט' לראש ישיבתו הגרד"צ קרלנשטיין זצ"ל, פתח הרב ואמר: "ישנה הכרה חמורה ברפורמים ובקונסרבטיבים, החברים בהסתדרות. לא צריך להאריך, תשמעו איך גדולי ישראל התייחסו לנושא".

"בשנים הראשונות שלנו באשדוד", סיפר ראש ישיבת גרודנא, "מישהו רצה לפתוח מוסד של 'כלאיים', אז הוא קיבל מכתב מהרב שך, שמחנכים כך להשקפה פסולה, זו עבודה זרה ו'אל תהיה חוטא ומחטיא' בכל דעה שהיא נגד התורה".

הגר"מ שמידע (צילום: יהושע פרוכטר)

ובאשר לימינו, סיפר הרב שמידע כי ישב עם משלחת, "שמישהו בה, ברוב גאוותו, אמר שהיין שלנו (אנשי 'הפלג'. ד.ה) הוא יין נסך", וזעק: קלקול בדעה ובהשקפה - זה יין נסך!".

"אתם אומרים שהכל בשביל הישיבות, אז קודם כל יש פסק הלכה. ומעבר לכך: לכם אכפת הישיבות? אתם לא סגרתם ישיבות חודשים (בסגר הקורונה. ד.ה.)? אתם מטהרים את השרץ. אתם סוגרים ישיבות, סוגרים חיידרים. אתם מתהדרים כאילו אתם דואגים לישיבות?".

בשלב זה התייחס הגר"י שמידע ישירות ליו"ר 'דגל' גפני: "אתה, הרי גדלת פה בישיבה, אתה שמעת מהראש ישיבה עשרות פעמים מה זה עבודה זרה, והיית גם אצל הרב שך".

"היום היארצייט של הראש ישיבה; הוא מתהפך בקברו בגללך! תעשה תשובה, היום, לכבודו של הראש ישיבה. לא תצליח למכור את התירוצים 'זה היה פעם, הכל היום אחרת'. לא תצליח להוציא את המילים מהפה".

ר"י גרודנא המשיך לצלוף: "הוא (הגרד"צ קרלנשטיין) פחד עליך שתתקלקל, ובזה קיימת את רצונו... כמה שהוא פחד. מה אתה אמרת לפני 10 שנים, על מי שהיום הם החברים הטובים שלך... דיברת נגדם, ואמרת שאתה לא יושב עם כאלה כתות. שאתה לא מדבר איתם, שאתה יוצא החוצה כשהם נכנסים לחדר. אמרת שאתה עושה את זה, כי התורה שלהם קרועה".

הגרד"צ קרלשנטיין זצ"ל, ראש ישיבת גרודנא (באדיבות המצלם)

"חומר העניין", הסביר הרב, "שמדובר בעבודה זרה ממש. זו התחברות לרשעים ולעבודה זרה. אם יבוא השואל וישאל מה ההבדל שרבותנו התירו בבחירות, צריכים לדעת שאינו דומה: ברור שכל האנשים שם מקולקלים בדעות עד היסוד, אבל ההבדל הוא דבר ראשון שרבותנו ישבו על המדוכה והתירו. ומעבלר לזה, פה נכנסים ברצון (להסתדרות. ד.ה.)לשם מה? רק טובות הנאה יש מזה. זה מוסד שאתם נכנסים אליו מרצון".

"פה מתחברים לדעות מקולקלות ,אתה עובד עבודה זרה, עוקרים תורה, שוברים מוסכמות של כל הדורות", זעק ר"מ שמידע, והוסיף: "אבל יש לימוד זכות: טוענים נגדכם שנכנעתם ואיבדתם כל יכולת עמידה במלחמה על אידישקייט...".

"כל הדורות היו נגד זה. על מה אתם נלחמים חוץ מכיסאות וכסף? ונסיים בשאלה: מה זה נוגע לנו, הרי אנחנו שמורים ומבודדים. התשובה היא, שאם חס וחלילה נשמע שנפל ספר תורה במקום כלשהו, נגיד שזה לא נוגע לנו? אנשים שמחברים את עצמם לעולם חרדי עובדים פה עבודה זרה! איך אפשר לראות כבלע את הקודש? מי שלא מוחה, סימן שזה לא כואב לו", חתם ראש ישיבת גרודנא.

כזכור, בכיר חרדי סיפר הסבר ארוך, בשיחה עם 'כיכר השבת', לצעד של 'דגל התורה', ואמר: "יש קבוצת יהודים חרדים לאומיים אמריקאיים, שמתעסקים ב-15 השנים האחרונות עם כל הנושא של הכותל והגיור, כדי למנוע מזימות של הרפורמים והקונסרבטיבים, בראשם עומדים פנחס לרנר ונחמיה מילנוביץ".

ה"לאחר שנה מאומצת של עבודה, הם הצליחו להשיג 25 צירים - שירד מהרפורמים ויגיע אליהם, למשל, אם לרפורמים היו קודם 90 צירים, כעת מספרם ירד לטובת החרדים".

"מה שעמד בפנינו", הוא הסביר, "זו ההיסטוריה, שלראשונה הציבור החרדי יקבל נתח משמעותי מהעוגה השמנה של ההסתדרות, ואכן הצלחנו להשיג; מחלקת חינוך בשליטתנו עם תקציב של 100 מיליון ש"ח, מחלקת התפוצות של ההסתדרות הציונית, שתטפל בכל הקהילות בעולם וכמובן ש"ס קיבלה את התפקיד מספר 2 בקק"ל".

"כולם היו בהלם מההסכם שקיבלנו, זה עורר את אנשי השמאל שלראשונה יש שליטה ימנית במוסדות הללו, ודווקא קומם את כל גופי הרפורמים בארה"ב".

האזינו למתקפה של הרב מ'הפלג'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר