פייק ניוז

תבהלה ברשת: "מחסנים בכפייה בבני ברק"

בשעות האחרונות, מסתובב ברשת סרטון בו נראה ילד חרדי מבני ברק מקבל חיסון בתלמוד התורה, עם טענה כי מחסנים ילדים בכפייה • מנהל החיידר, נאלץ לפרסם הבהרה (אקטואלי)

(צילום: לפי סעיף 27א')

תאוריות הקונספירציה סביב נושא החיסונים חוגג ברשתות החברתיות, ובשעות האחרונות, צורף לכך 'הוכחה': סרטון של ילד חרדי המקבל חיסון בתלמוד תורה בעיר בני ברק.

בהודעות השונות שרצו ברשת לצד הסרטון, נכתב: "נכנסים עכשיו לתלמודי תורה בבני ברק ומחסנים את הילדים, ללא צורך באישור ההורים. מי שרוצה להציל את הילדים שלו שיגיע מהר לתלמוד תורה. יש לציין שכל החיסונים הם בפקודה של פיקוד העורף".

עוד נטען בהודעות השונות: "לא עדכנו את ההורים שמחסנים את הילדים שלהם. יש ילדים שמתנגדים ומחסנים אותם בכפייה".

(צילום: לפי סעיף 27א')

בהודעות נוספות נוספו תיאורים מצמררים על הבעיות הגופניות הצפויות לילדים המחוסנים כביכול בניגוד לרצון ההורים, "ובהוראה של הרשויות, בכפייה".

בשל השאלות הרבות שהגיעו למנהל תלמוד תורה אור זורח, הוא מיהר לשגר הודעת הבהרה להורים עם הסבר מה רואים בסרטון המצורף להודעות המבהילות.

וכך אומר המנהל: "אני מאוד מקווה שרוב רובם של ההורים לא זקוקים להודעה הזאת אבל מכיוון וקיבלתי כמה טלפונים אז אני מספר לכם במה מדובר".

"היום היו חיסונים לכיתות ב' ג' וד' לפי אישורים של ההורים. היה פה היום שומר מחליף שכנראה קצת לחוץ בנושא הזה של החיסונים והוא נכנס ללא ידיעתנו והסריט את התהליך הזה של החיסונים כמה דקות והלך והפיץ את זה בכל הרשתות".

מאז, מספר מנהל תלמוד התורה כי הוא קיבל עשרות טלפונים ומבהיר כי לא נעשה שום דבר חריג, והחיסונים היום ניתנו לילדים כמו תמיד, רק באישור ההורים.

מה כן היה? מכיוון ואסור לצלם, אסר האח הרפואי על השומר להמשיך לתעד כיצד מחסנים את הילדים, מה שכבר הפך ל'הוכחה מצולמת' לתאוריית הקונספירציה של החיסונים בכפייה.

• סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר