'משטר אסד אחראי'

צה"ל חשף זירת מטענים ליד הגבול הצפוני: 'רואה בחומרה'

כוח צה"ל חשף זירה של מטעני חבלה, סמוך לגדר הגבול עם סוריה, בדרום רמת הגולן, בשטח ישראל. "אנו רואים זאת בחומרה; המשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו", אומרים בצבא (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
כוח צה"ל בגבול הצפוני ארכיון (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

כוח של צה"ל חשף היום (שלישי) זירת מטעני חבלה סמוך לגדר הגבול עם סוריה, בדרום רמת הגולן בשטח ישראל • צה"ל: "רואים בחומרה, המשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו".

כוחות הנדסה קרבית נטרלו את זירת המטענים שנחשפה. הזירה נחשפה בסמוך למרחב בו סיכל כוח צה"ל ניסיון הנחת מטענים לפני כשלושה חודשים.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו ולא יאפשר כל פגיעה בריבונות ישראל".

כזכור, בשבוע שעבר כוחות צה"ל הפילו רחפן של ארגון הטרור חיזבאללה, שחדר משטח לבנון לשטח ישראל. הרחפן היה במעקב הכוחות לאורך האירוע כך שלא נשקפה סכנה לכוחות צה"ל וליישובים הסמוכים.

"פיקוד הצפון ממשיך לשמור על מוכנות גבוהה ולא יאפשר כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל", נמסר בשבוע שעבר מדובר צה"ל.

לפני כשלושה חודשים התבצע ירי מלבנון לעבר חיילי צה"ל. אלו לא נפגעו, ובתגובה תקפו מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל יעדי טרור של ארגון חיזבאללה. היה זה הניסיון השני של חיזבאללה לנקום את מותו של פעיל ארגון הטרור במהלך תקיפה בסוריה שיוחסה לצה"ל. גם הוא, כזכור, כשל.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר לאחר מכן בקולו: "אני רוצה להיות ברור: אם היינו רוצים להגיב רק כדי להעלות את המורל, היינו עושים זאת כבר ביום הראשון. היינו יכולים לשגר טילים על מוצבים ולהפיץ את התמונות בתקשורת בלי שאף חייל נהרג ונפצע, ובזה נגמר העניין".

"אבל לא זאת המטרה שלנו; לא להישג הסברתי ומורלי אנחנו שואפים", איים נסראללה באופן ברור. "אנו רוצים לייצר משוואה - כאשר אתם הורגים לוחם שלנו, אנו נהרוג אחד מהחיילים שלכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר