העזיבה, החזרה והמתיחות

ליצמן מגיב לראשונה: 'פרוש פועל לבד; אייכלר לא פנה אלי'

שר השיכון הנכנס, יעקב ליצמן, מגיב לראשונה למתיחות - מאשים את פרוש שפועל לבדו ואת אייכלר ששלח מכתבים לתקשורת, מבטיח להקים חינוך עצמאי חסידי; ומרגיש: "אנו לקראת בחירות" (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יעקב ליצמן (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

שר השיכון הנכנס, יעקב ליצמן, הגיב היום (שלישי) לראשונה להשתלשלות העניינים בתקופה האחרונה, במסגרת דברים שנשא במפגש סגור לנציגי הסיעה המרכזית (גור), ושהגיעו לידי 'כיכר השבת'

כזכור, מאז שהתפטר התפקיד במחאה על הסגר, שלדבריו, הוטל בכוונה תחילה בחגים, נוצרה מתיחות פנימית בסיעת 'אגודת ישראל', כאשר בעוד ליצמן מצדו, מילא את הוראת רבו, האדמו"ר מגור, וחשב שלא יחזור לתפקיד - הרי שחבריו לסיעה, מאיר פרוש וישראל אייכלר, דרשו לקיים דיון פנימי בסיעה ולהגיע למועמד מוסכם לתפקיד.

בסופו של דבר, אמש, הופתעו כולם כאשר ההוראה שונתה וליצמן, הורשה לחזור למשרד השיכון, כאשר בסביבתו הסבירו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לחץ רבות על מנת שהדבר יצא אל הפועל.

היום, כאמור, במסגרת מפגש סגור לנציגי הסיעה המרכזית, התייחס ליצמן לראשונה להתרחשויות האחרונות ולמתיחות הפנימית, ואמר כי "נושא השיכון הוא חשוב ביותר לציבור החרדי, התחלנו במספר צעדים ואני מקווה שנוכל לקדמם וליישם בשטח".

"לצערי, אני מרגיש שאנו לקראת בחירות", העריך ליצמן, והסביר: "הצדדים (הליכוד וכחול לבן. ר"כ) אינם מתפקדים יחדיו וזה לא יוכל לשרוד הרבה זמן ככה".

בשלב זה, עבר ליצמן לתקוף את פרוש על התנהלותו כנגדו, ואמר: "סגן השר פרוש פועל לבדו וללא כל עידכון מצידו. מבחינתנו, אם פרוש רוצה לחזור לשיתוף פעולה הוא צריך להחזיר את החינוך העצמאי שגזל מאיתנו ופגע באגודה".

על מעורבותו של ח"כ ישראל אייכלר, אמר ליצמן כי "ח"כ אייכלר מעולם לא פנה אלי בעניין חלוקת התפקידים, וכל עניני השיכון שעזבנו וחזרנו. אם היה פונה הייתי מעדכן אותו והיה מקבל תמונה מלאה. במקום זאת החליט לפעול אחרת בדרך של מכתבים דרך התקשורת. מוזר מאד להתנהג כך".

ליצמן, התייחס לנושא החינוך העצמאי, שכזכור, ביד אחת שעשו 'דגל התורה' ו'שלומי אמונים', לפני מספר שנים, עברה השליטה על הארגון לידיים ליטאיות, ואמר: "נושא החינוך העצמאי הוא בנפשנו, אם העניין לא יסתדר עד הבחירות אנחנו נפעל לקדם הקמת חינוך עצמאי חסידי".

אמש, בשיחה בלעדית עם 'כיכר השבת', הגיבו גורמים בסיעה המרכזית לראשונה לסערה הפנימית ואמרו כי מדובר בקמפיין שהוביל פרוש נגד ליצמן, בדרישה לקיום דיון פנימי באגודת ישראל לגבי מינוי שר שיכון חדש במקומו של ליצמן.

בתגובתם החריפה, הם משגרים חיצים לכיוונו של פרוש ואומרים כי "אנו עדיין מחכים לפרוש, לדיון הפנימי באגודה בנושא החינוך העצמאי ומכירתו לדגל, וכן מחכים לקיום דיון פנימי באגודה לגבי ההסכם שעשה במחתרת בענין ראשות העיר אלעד-תמורת בית שמש. ואלו רק דוגמאות קטנות".

"יש דרישות", הם מאשימים בחריפות, "שפרוש יודע לדרוש אותן רק מאחרים בעוד הוא למד במשך השנים לעשות באגודה ונכסיה ככל העולה על רוחו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר