מצלמת האבטחה מוכיחה

ההתקהלות באיצקוביץ - רק לאחר פשיטת המשטרה • צפו

מצלמות האבטחה באיצקוביץ' מוכיחות - כשהגיעו השוטרים לבית הכנסת, כמעט ולא נכחו מתפללים במתחם • המהומה וההתקהלות החלו רק בעקבות הפשיטה המשטרתית • צפו בתיעוד (אקטואליה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות קוריץ מערכות)

תיעוד בלעדי ב'כיכר השבת': מתפללי בית הכנסת איצקוביץ', במרכז בני ברק, שקיימו הערב (שלישי) את המניין על פי ההנחיות משרד הבריאות ומגבלות הקורונה - מחוץ למתחם בית הכנסת, לא תיארו בליבם כי השגרה תיפגע ע"י פלוגת שוטרים שתפרוץ לבית הכנסת בטענה כי "במקום יש עשרות מתקהלים בניגוד להנחיות".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', לקראת שעות הערב, פרץ כוח משטרה לבית הכנסת איצקוביץ', כאשר באותו זמן כמעט ולא נכחו מתפללים במתחם בית הכנסת.

רק לאחר שהגיעו השוטרים לביהכנ"ס, פרצה במקום מהומה גדולה והחלה התקהלות בתוך בית הכנסת ומחוצה לו, דבר שלא היה אמור לקרות לולא פשיטת המשטרה.

המהומה בתוך בית הכנסת (צילום: ג. שמואל)

בהודעת משטרת ישראל נכתב כי "שוטרים הבחינו בבית כנסת אשר נחזה להיות סגור אולם בדיקה שנעשתה העלתה כי במקום יש עשרות מתקהלים בניגוד להנחיות, תוך סיכון בריאותם ולפיכך, השוטרים הורו על פיזור ההתקהלות וכנגד האחראי על המקום נרשם דו"ח על סך 5,000 ש"ח".

המשטרה גם דיווחה כי "קומץ פורעי חוק הפר את הסדר במקום תוך השלכת אבנים לעבר ניידת משטרה", והוסיפה: "אנו קוראים לציבור להישמע להנחיות שהנן הנחיות מצילות חיים ולמען בריאות הציבור".

אלא שמהתיעוד שנחשף כעת ב'כיכר השבת' על ידי חברת 'קוריץ מערכות', האמונה על מערכת האבטחה של בית הכנסת, עולה כי ההנחיות במקום נשמרו, כפי טענת גבאי בית הכנסת.

מנדי קוריץ, בעלים של 'קוריץ מערכות' אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "תיעוד האירועים מבית הכנסת איצקוביץ' מוכיחים שוב שהמגזר החרדי נשמר ומקפיד על הנחיות הבריאות. הסרטונים שאנו חושפים מהשטח מציגים תמונה שונה מהתמונה שאותה מציגה המשטרה, ולמעשה ההתנהלות התמוהה של השוטרים היא זו שהובילה להתקהלות האסורה".

הפשיטה של המשטרה והמהומה (צילום: ג. שמואל)

לדבריו: "שוב מוכח כי החשיבות בהתקנת מצלמות בבתי הכנסת ובמרחב הציבורי, היא גבוהה ומסייעת בחשיפת האמת ובמניעת האשמות שווא".

גם הרב יצחק שיינין, גבאי בית הכנסת איצקוביץ', אמר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "יש הרבה אנשים שמשעמם להם בתקופת הקורונה, מתקשרים למשטרה ואומרים להם באו תראו מה קורה באיצקוביץ' - הבעיה היא שבבית הכנסת כולם שומרים על ההנחיות והכל מתנהל לפי החוק, מי שלא שומר מוציאים אותו החוצה". לדבריו, "אנשים מחפשים לרדוף את הדת והיהדות, פשוט בושה וחרפה".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "במסגרת המאבק לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, שוטרי תחנת בני ברק ביצעו אכיפה בעיר בדגש על הפרת הנחיות משרד הבריאות באופן המסכן את בריאות כלל הציבור. השוטרים הבחינו בבית כנסת אשר נראה סגור, אולם בדיקה שנעשתה על ידם העלתה כי במקום ישנם עשרות בני אדם בניגוד להנחיות תוך סיכון בריאותם. לפיכך, השוטרים הורו על פיזור ההתקהלות.

בניגוד גמור להצגה חלקית ומגמתית של הארוע אנו מדגישים כי קומץ פורעי חוק שחלקו התקהל מסביבות בית הכנסת הפר את הסדר במקום תוך השלכת אבנים לעבר ניידת משטרה השמעת קללות ונאצות.

השוטרים פעלו לפיזור המתקהלים וכנגד האחראי על המקום נרשם דו"ח על סך 5,000 ש"ח.

אנו חוזרים ומדגישים מגיפת הקורונה עדיין מכה בציבור בארץ ללא הבדל. ולכן הציבור מחוייב להישמע להנחיות מצילות חיים של הפרט ושל הכלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר