במבצע ממושך

שנה אחרי שוד המיליארד: 3 חשודים נעצרו

שנה אחרי שוד האמנות הגדול בהיסטוריה מהמוזיאון בטירת דרזדן, עצרה משטרת גרמניה, במבצע בהשתתפות אלפי שוטרים וכוחות מיוחדים, שלושה חשודים בעיר ברלין (בעולם)

רגע השוד (צילום: מצלמות אבטחה)

בימים אלו, מציינים שנה לשוד הגדול במוזיאון, שכבר זכה לכינוי "שוד האמנות הגדול בהיסטוריה". השבוע, עצרה משטרת גרמניה שלושה חשודים.

בשוד, במוזיאון בטירת דרזדן - מהמוזיאונים הוותיקים בעולם, נגנבו תכשיטים, יהלומים ואוצרות יקרי ערך בשווי מוערך של מיליארד אירו.

השודדים נמלטו מהמוזיאון במכונית "אאודי S6", אותה שרפו בהמשך ועברו למכונית של חברת מרצדס. בזכות המכונית השרופה, הצליחו במשטרה לייצר קצה חוט.

חוקרי המשטרה גילו כי שלושה חודשים לפני השוד, נמכרה המכונית לאדם שזהותו לא ידועה. המשטרה הפיצה קלסתרון של האדם שרכש את המכונית, ואסף אותה מהעיר מגדבורג, שבמזרח גרמניה.

לפי ההערכות, כחלק מהתכנון המוקדם של השוד שבוצע בקפידה ובמהירות, צבעו השודדים את האאודי. עוד העריכו חוקרי המשטרה כי בשוד היו מעורבים שבעה אנשים.

ביום שני השבוע, פשטו 1,600 שוטרים, מלווים בכוחות מיוחדים מכל המדינה, על 18 נכסים, דירות מגורים, מוסכים ומכוניות ברובע נויקלן בברלין.

במהלך המבצע, עצרו שלושה חשודים. שמותיהם לא פורסמו, אך כולם אזרחי גרמניה. הגדול בהם בן 26 ושניים נוספים בני 23.

בהצהרת המשטרה והתביעה המקומית נמסר כי בפשיטה חיפשו אחרי מקום המחבוא של החפצים העתיקים, וכן ראיות שיסייעו בחקירה, כולל בגדים וכלים ששימשו את השודדים.

המשטרה פרסמה תמונות של שני צעירים בני 21 שחשודים בעבירות דומות, ומסרה ששמותיהם הם עבדול מג'ד רמו ומוחמד רמו.

דובר המשטרה בעיר דרדזן התייחס למבצע המשטרתי ומסר בתגובה: "יש לנו מזל גדול שהצלחנו למצוא אותם שנה אחרי הפשע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר