מחקר ראשוני

מחלימים מחוסנים מקורונה כשמונה חודשים

עד עתה ההערכות היו כי מערכת החיסון אחרי החלמה מהנגיף מחזיקה למשך שלושה חודשים, כעת טוענים חוקרים מקליפורניה כי הגוף המחלים חסין לפחות שמונה חודשים (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

מדובר עדיין במחקר ראשוני שלא פורסם בכתב עת מדעי מוכר ולא עבר את הביקורת הנדרשת כדי להעלות את מהימנות שלו, אך עדיין מדובר במחקר שמעורר שיח רב. חוקרים ממכון לה ג'ולה בקליפורניה טוענים כי אנשים שחלו בנגיף הקורונה והחלימו מחוסנים כנגד הנגיף ללפחות שמונה חודשים וכי יוותרו נוגדנים בגוף גם במשך שנים רבות.

עד עתה המלצת ארגון הבריאות העולמי הייתה להתייחס למבריאים כחסינים כנגד הנגיף רק במשך שלושה חודשים, על פי המחקר החדש, למרות שחלק מהנוגדנים אכן נעלמים לאחר כמה חודשים, בגוף נשארים נוגדנים שיודעים ללחום בנגיף גם לטווח ארוך.

המדעניים סייגו את הממצאים, כי ייתכן מאד והתחלואה החוזרת של הקורונה קשורה לזנים שונים שעברו מוטציה עם הזמן ולכן אנשים נדבקו שוב, אך הם סבורים כי הגוף יידע להתמודד בהצלחה גם עם המוטציות.

התקווה היא, כי אחרי הגעת החיסונים הנגיף ייעלם מהעולם כפי שבא, בינתיים למרות המחקרים עדיין רב הנסתר על הנגלה בכל הקשור לנגיף שצץ לחיינו לפני שנה וגבה את חייהם של 1.3 מיליון בני אדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר