הקורונה משתוללת

מערכת הבריאות בשווייץ ממליצה לאזרחים: "תכתבו צוואות"

שווייץ, מדינה עם מספר אזרחים דומה לישראל, שנמנעה עד כה מצעדים דרסטיים לעצירת התפרצות הנגיף, חווה גל שני עוצמתי, שמעמיד את בתי החולים בפני ברירה אכזרית (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מערכת הבריאות של שוויץ הגיעה לקצה גבול היכולת בטיפול בחולי קורונה, במחלקות הטיפול הנמרץ, כאשר כל 876 המיטות שיועדו למבוגרים מלאות לחלוטין. כך, על פי דיווח ב'ניו יורק טיימס', הודיע אמש (שלישי) האיגוד הרפואי הלאומי במדינה.

בשל כך, אף יצאה המלצה לאנשים הנמנים על קבוצות סיכון להיפגע באופן קשה מקורונה, לשקול לכתוב 'צוואה חיה', ולציין בה באלו טיפולים רפואיים הם יהיו מעוניינים אם יידבקו ויהיו במצב קשה.

"צעד זה יקל על קרובי המשפחה שלכם, כמו גם על צוותי המחלקה לטיפול נמרץ, לקבל החלטות, כדי שנוכל לספק את הטיפול הפרטני הטוב ביותר", הסבירה הנהלת האיגוד הרפואי הלאומי.

מראות קשים לצפיה מקריסת בתי חולים לאחרונה באיטליה (צילום: מתוך טוויטר)

ברקע, העובדה כי שווייץ, בה מתגוררים 8.5 מיליון תושבים, חווה לאחרונה גל שני של קורונה, עם 986 נפטרים ויותר מ-83,500 מקרים מאומתים בשבועיים האחרונים.

עד כה נמנעה המדינה מלנקוט בצעדים מרחיקי לכת לעצירת התפרצות הנגיף, ובתמונות שיצאו מאתרי הסקי במדינה נצפו תיירים מבלים בצפיפות, רובם תוך הפרת ההוראה לעטות מסכות.

אם בעבר זכתה מערכת הבריאות השווייצרית לשבחים רבים בהשוואה למדינות אחרות באירופה, הרי שהמצב הנוכחי מעמיד אותה בפני משבר חסר תקדים בחומרתו, בו נאלצים לבחור במי לטפל ואת מי להותיר לגורלו.

בית חולים בשווייץ (צילום: shutterstock)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר