ריסוס הגרפיטי

חסידי גור הפגינו: "משמיצים את צדיק הדור"

אחרי ריסוס כתובות הגרפיטי באשדוד, יצאו אלפי החסידים המתגוררים בעיר למחאה ברחובה של עיר בראשות אדמו"רים ורבנים: 'כל אחד צריך להזדעזע ולעשות חשבון נפש' (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

אלפי חסידי גור השתתפו הערב (רביעי) בעצרת תפילה ומחאה ברחובה של העיר אשדוד, לאחר ריסוס כתובות הגרפיטי נגד האדמו"ר.

בעצרת השתתפו בין היתר בניו של האדמו"ר מגור המתגוררים באשדוד, רב הקהילה הגאון רבי שמואל דוד גרוס, האדמו"ר מפיטסבורג, הגאון רבי חיים קלמנוביץ, מרבני הציבור הליטאי בעיר, וגבאי הצדקה הרב מנחם מנדל דריימן, שנשא דברי מחאה.

לדבריו, "על כל אחד ואחד מוטלת חובת מחאה על המעשה הנורא שקרה הלילה בעירנו אשדוד, זו חובתנו כלפי שמיא, וכלפי עצמנו שלא יקהו רגשותינו ממעשים נוראים כאלה, וחובתנו העצומה כלפי ילדינו, דור העתיד שיידע שאין ולא יכול להיות כדבר הזה שמרשיעי ברית שולחים ידם ועטם לפעור פה נגד כל הקדוש והיקר".

הרב דריימן המשיך וזעק: "אשמים אנחנו ששתקנו יותר מדי הרבה זמן, הכתובת הייתה על הקיר, לאחר שכבר הרבה שנים שאנשים שהיו בתוכנו מפיצים השמצות נוראיות נגד צדיק הדור, ובגלל שלא רצינו שייגרם חילול השם שתקנו. כעת כל אחד צריך לזעזע את עצמו ולעשות חשבון הנפש, תוך חובה גמורה להיבדל מהם כולנו כאחד יחד, כדי שלא יהיה עירוב של הטוב והרע".

לסיום הוסיף הרב דריימן כי "למרות כל הכאב, אנחנו מחוייבים לפעול אך ורק על פי הנחיות הוועדה ששוקלת הכל במאזני פלס, להיבדל מהם עד הקצה האחרון כן, להתחזק בכל היסודות שגדלנו עליהם, אבל בשום פנים ואופן איסור חמור לנקוט במעשי אלימות בשום צורה שהיא. גם לא ליחידים".

יצוין כי הגאון רבי ישעיה הרשקוביץ, מרבני הקהילה בעיר, נשא אף הוא דברים על חומרת הסטייה מהוראות הצדיקים ועל העובדה ששנים רבות אנשים בתוך הקהילה הניעו אחרים מלקיים רצון צדיק בתואנות שונות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר