המסע אל הזריחה

עיריית ירושלים ארגנה טיול לילי עבור עבור אבות ואחים של בן משפחה עם מגבלות

המיזם משתלב במערך מענים נרחב של אגף הרווחה בעיריית ירושלים למען משפחות שבהן מתמודדים עם מגבלות. ראש העיר משה ליאון: "חיזוק המעגלים שסביב בעלי מגבלות הוא בעל ערך עצום למתמודד עצמו ולמשפחה שמקבלת כוח להתמודדות בהמשך" (טיולים, חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם)

מסע מעצים: צוות המרכז למשפחה במחלקה למוגבלויות של אגף הרווחה בצפון העיר, בשיתוף עם מינהל קהילתי נווה יעקב, ביוזמה מרגשת לאבות ואחים של בן משפחה עם מגבלה מהמגזר החרדי, הכוללת מסע רגלי לילי קסום לאור ירח מלא.
המסע החל בתקוע והסתיים בתצפית משותפת בזריחה בים המלח.
ביום חמישי, ט"ז באב ערך צוות המרכז למשפחה של צפון העיר באגף הרווחה בשיתוף עם מינהל קהילתי נווה יעקוב, פעילות מיוחדת לאבות ולבנים של בן משפחה עם מגבלה.
במסגרת הפעילות צעדו במשותף האבות והבנים לאורך 22 ק"מ במסע לילי קסום וקבלו הדרכה על המקומות בהם עברו. המסע החל בתקוע והסתיים במצוקי דרגות שם צפו בזריחה, התפללו תפילת שחרית וסעדו ביחד את ארוחת הבוקר.

האבות והאחים תארו חוויה נדירה, חזרו מוארים וסיפרו על תחושת עוצמה מיוחדת שליוותה אותם גם בימים שאחרי. במסע המיוחד השתתפו למעלה מחמישים אבות ואחים בוגרים לבן משפחה עם מגבלה, שזכו לחוות זמן משותף ולחלוק חוויה נדירה ומגבשת.

המיזם, הוא אחד מיני רבים אותו מקדם צוות המרכז למשפחה של אגף הרווחה בצפון העיר עבור משפחות חרדיות עם בן משפחה עם מגבלה. פעילותו מתמקדת בהפקת חוויות מיוחדות עבור בני משפחה המטפלים באדם עם מגבלה: אבות, אימהות, אחים ואחיות, מתוך הבנה ששגרת חייהם לא תמיד מאפשרת להם להתפנות לכך.

הנחת המוצא היא שמשפחה המטפלת באדם עם מגבלה מתמודדת ביומיום עם מלא אתגרים מורכבים והפעילויות אותם מקדם הצוות המקצועי מעניקים לבני המשפחה מקום נפרד, תומך ומכיל כשטובתם היא למעשה גם טובת האדם עם המגבלה.

המענים הניתנים במרכז כוללים קבוצות תמיכה לאימהות, לאבות, לאחים ואחיות, ערבי מידע וזכויות והרצאות הכוללות מידע מקצועי על טיפול והתמודדות באדם עם מגבלה וכן מגוון פעילויות הפגה לכל המשפחה כמו לדוגמא הפעילות בקיפצובה בה השתתפו לאחרונה למעלה מ- 400 איש.

(באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)

בנוסף ולאור העובדה כי שגרת הטיפול בבן/בת עם מגבלה פוגעת גם ביכולת לנהל שיגרת חיים זוגית, מקיים צוות המרכז ערבי זוגות מפנקים בתנאי נופש להם מחכים זוגות רבים בכיליון נפש, המציינים כי זו להם היציאה הראשונה מאז שנולד הילד עם המגבלה.

(באדיבות המצלם)

הערב מייצר מרחב ייחודי הנפרד מההתמודדות עם המוגבלות ומעניק לזוגות כוחות מחודשים לחזור לשגרה. דגש רב שמים הצוותים המקצועיים על פתוח תחום ההפגה והפנאי ומקדמים פעילויות המיועדות לאוורר ולאפשר לבני המשפחה לפגוש קבוצות שווים, להחליף מידע ולהתחזק.

כך גם מקדמים הצוותים את תחום הרישות החברתי ומסייעים ביצירת מרחב משותף של אחים ואחיות, אבות ואימהות, המשמש מקור לשיתוף ולהעצמה באמצעות רשתות המנוהלות ע"י פעילים מתוך לקוחות המחלקה.
לקוחות המרכז מרבים להודות לצוותים המקצועיים ומציינים כי הפעילויות מהוות נקודות אור בחייהם ומעניקות להם כוחות להתמודד עם האתגרים שבבית.
היטיבה לתאר זאת אחת המשתתפות שכתבה:.." אתם פשוט אדירים עם הפעילות היפה שלכם, אתם דואגים להתאים את העשייה לצרכים הייחודיים שלנו ומשקיעים המון כדי לעשות טוב למשפחות ועל כך אנו מודים ומעריכים מאוד".

בנוסף למרכז בצפון העיר המעניק שירות בעיקר לאוכלוסייה החרדית באזור, נפתח לאחרונה מרכז חדש למשפחות המתגוררות בשכונות המערביות: קריית יובל, בית הכרם, גבעת משואה, עיר גנים וכו. המרכז שייך לתחנה לשרותים חברתיים למוגבלויות מערב וממוקם ביד שרה.

בעירייה מציינים כי בשנים האחרונות השקיעו הצוותים המקצועיים במינהל קהילה מאמצים רבים בפיתוח מעטפת תומכת וייחודית עבור בני משפחה המתמודדים עם אתגרי חיים המשבשים את שגרת יומם: בני משפחה של אנשים עם מוגבלויות, בני משפחה של תושבים ותיקים עם קשיים תפקודיים, בני משפחה של מתמכרים ושל מתמודדי נפש ועוד.
במחלקות השונות פותחו עשרות מעניים ייחודיים המציעים לבני המשפחה קבוצות תמיכה והשתייכות, סיוע במיצוי זכויות, פעילויות הפגה ופנאי, סדנאות המקנות כלים להתמודדות ועוד.

המענים ניתנים בכל חלקי העיר ולכל המגזרים ומיועדים לייצר עבורם מרחב תומך ומעצים המעניק חווית נרמול ומפיח תקווה בזמן שפוגשים אנשים המתמודדים עם אתגרי חיים זהים.

ראש העיר ירושלים משה ליאון: "במקרים רבים של התמודדויות עם מגבלות, דווקא המעגל המשפחתי הקרוב, מי שנותן ומקריב לאורך כל השנה זקוק להעצמה לא פחות מהתמודד עצמו. אנחנו רואים ערך עצום בחיזוק המעגלים הסובבים את בעלי הצרכים המיוחדים ויתר המתמודדים, ככלי טיפולי וערכי ראשון במעלה לחיזוק היכולת להגיע להישגים ולהתמודד בצורה טובה יותר עם האתגרים היומיומיים שלהם".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר