המצרים חוקרים

דאע"ש פוצץ צינור המוביל גז מישראל לסיני

ארגון הטרור האסלאמי נטל את האחריות על פיצוץ צינור גז המוביל גז מישראל למצרים. למרות הפיצוץ אספקת הגז תמשך כרגיל וללא הפרעה כלל. האירוע נחקר בידי המצריים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

ארגון הטרור האסלאמי הקיצוני - דאע"ש, הודיע הערב (חמישי), על פיצוץ אחד מצינורות הגז מישראל בצפון סיני באמצעות מטעני חבלה.

המצרים התרגשו פחות מהפעולה ומושל צפון סיני, האלוף ד"ר מוחמד עבד אל-פדיל שושה, אמר שהפיצוץ לא ישפיע על אספקת הגז וכי הגורמים הרלוונטיים חוקרים את סיבת האירוע.

לדבריו של המושל, "כוחות הביטחון המצריים מבצעים סריקות נרחבות באזור לאיתור המעורבים". זו הפעם השניה בשנה האחרונה שמדווח על פיצוץ בצינור הגז, אם כי בפעם האחרונה הדיווח התברר כלא מדויק.

משרד האנרגיה הישראלי ציין, שלא מדובר בצינור שמוביל גז טבעי מישראל למצרים, והדגישו כי הזרמת הגז נמשכת כסדרה זאת בשל פיצול הצינורות לתחנות משנה למניעת הפרעות וסכנה לחבלה חמורה בצינור.

מחברת שברון, המפעילה את אסדות הקידוח תמר ולוויתן, נמסר: "הזרמת הגז מתמר ומלוויתן נמשכת כסדרה. לא הייתה הפסקה באספקת הגז ללקוחותינו בישראל ובאזור". בחברה ציינו שהפיצוץ לא ישפיע על אספקת הגז לתחנה במאסד ועל חלוקת הגז לבתים באל-עריש ולאזור התעשייה במרכז סיני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר