מחקר חדש: מי פה יכולים להרוג את נגיף הקורונה - היתכן?

בשבוע שעבר פורסם מחקר שניתח את היכולת של שימוש במי פה להשמיד את הנגיף ששינה לנו את החיים. רעיונית, מדובר בבשורה נהדרת, אך רופאים טוענים שהיא טובה מדי מכדי להיות אמיתית (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

האם מוצר ביתי נפוץ שיש לרובנו בארון התרופות יכול לחסל את נגיף הקורונה? זו השאלה שעמדה לנגד עינינו כשראינו, בשבוע שעבר, מחקר חדש של חוקרים מאוניברסיטת קארדיף בבריטניה, שניתח את היכולת של שימוש במי פה להשמיד את הוירוס ששינה לנו את החיים. רעיונית, מדובר בבשורה נהדרת, אך על פי רופאים שדיברנו איתם, היא כנראה טובה מדי מכדי להיות מציאותית. המשיכו לקרוא על כל מה שאתם צריכים לדעת על מי פה ו-COVID-19 - ולמה אתם כנראה לא צריכים לדאוג להצטייד בליסטרין בהקדם האפשרי.

המחקר לא השתמש בפה אמיתי

ד"ר קיסר דג'בהאבריאן אומר לאתר "פיור וואו": "המחקר בוצע במעבדה וללא שימוש בפה אמיתי, אלא על ידי חיקוי של סביבת הפה - וקבע כי מי פה יכולים להרוג את הנגיף. מסיבה זו, איננו יכולים לדעת אם יש בכוחם של מי פה למנוע זיהומים בפה ממשי של בני אדם. סוג זה של מידע יהיה שימושי, אך לימוד זה יהיה לא מוסרי מכיוון שנאלץ לנסות להדביק אנשים בנגיף, בזמן שנבדוק אם מי פה מגנים על החולים".

ד"ר נייט פאוויני מסכים ואומר כי אמנם נכון לומר שמי פה הורגים את הנגיף מכיוון שהם הורסים חלקיקים נגיפיים, אך זה לא אומר שהם הורגים את כל הנגיפים בגופכם, רק שאם מערבבים את הנגיף עם מי פה במבחנה, הוא אכן מת". הוא מוסיף כי "זה יהיה מאד לא מדויק לומר שמי פה מרפאים את נגיף הקורונה".

מוקדם לדעת אם זה באמת יכול לעבוד

תוצאות המחקר עשויות להיות מבטיחות, אך ד"ר פאוויני אומר כי מוקדם לדעת אם הדבר יועיל. "זה לא מפתיע שהמרכיבים במי פה (Cetylpyridinium chloride) יכולים להרוג את הנגיף בתנאי מעבדה", הוא אומר. "מה שיהפוך את התוצאות הללו למשמעותיות יותר, הוא לימוד העניין על בני אדם וזה הצעד הבא של החוקרים".

המסקנה שלו מהמחקר? "אני חושד שהתדירות שתצטרכו להשתמש במי פה, כדי להפחית את ההעברה הנגיפית, תהיה ממש גבוהה ולכן אני בספק שמי פה הולכים להפחית את העברת COVID-19 בצורה משמעותית. עם זאת, אשמח להיות מופתע".

בשורה התחתונה

לדברי ד"ר פאוויני, "עם חיסונים בפתח, אני לא מצפה שמי הפה יהפכו לכלי מרכזי בערכת הכלים שלנו נגד מגפת הקורונה". ההצעה שלו? המשיכו לעטות את המסכה שלכם, מכיוון ש"שימוש נרחב במסכות עשוי להיות יעיל בהרבה ממי פה להפחתת התפשטות הנגיף". בכל מקרה שלא יהיה, אנחנו בדרך לסופר לרכוש מי פה מרעננים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר