אל תפספסו

קונים רכב? עשרת הכללים לקניית רכב יד שניה

המשפחה התרחבה או סתם החלטתם להתפנק עם רכב חדש? כך תבצעו את זה בצורה טובה, וללא החשש שמישהו יסדר אתכם • עשרת הדברים שכל קונה רכב חייב לדעת (רכב)

מוסך רכב (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

המשפחה התרחבה? קיבלתם קידום, או סתם החלטתם להתפנק? רכב לא קונים כל יום, מדובר ברכישה משמעותית בחיינו. איך תבצעו את זה בצורה טובה, וללא החשש שמישהו יסדר אתכם?

הנה עשרת הדברים שכל קונה רכב חייב לדעת:

א.

הדבר החשוב ביותר לפני שאתם ניגשים לחפש רכב, הוא לקבוע את הסכום המקסימלי שיש באפשרותכם לשלם. חיפוש רכב יכול להיות מפתה ומבלבל כאחד ולכן חשוב לשים את הגבול.

ב.

אל תנעלו על דגם מסוים, אך כן מומלץ לברר אצל חברים ומכרים על כמה דגמים מומלצים בהתאם לצרכים שלכם ולחפש אותם. קחו בחשבון ג''כ את שוק החלפים לאותו דגם, כמות קילומטרים לליטר דלק, וכמובן לא יזיק לקרוא קצת חוות דעת על הרכב.

כדאי לסנן את חיפוש הרכב לפי שנת העלייה לכביש ובהתאם הקילומטראז'.

ג.

גם אם כבר ראיתם רכב או שניים שנראה לכם כהצעה משתלמת, אל תמהרו לקנות! חכו למציאה. הרבה פעמים תגלו ביום למחרת את אותו הדגם במצב יותר טוב ובמחיר יותר נמוך. ולכן, אם יש לכם סבלנות, חכו. בסוף זה ישתלם לכם.

ד.

השתדלו לחפש ולקנות אך ורק מאנשים פרטיים ופחות מסוכנויות או מאכערים למיניהם.

ה.

אז אחרי חיפושים רבים, סיננתם כמה רכבים שמצאו חן בעיניכם. הגיע הרגע להתקשר לבעל הרכב. שאלו אותו כמה שאלות כלליות על הרכב ונסו להבין מהשיחה האם הבן אדם נשמע אמין וכנה.

זכרו, אמינות של מוכר הרכב חשובה לא פחות מאמינות הרכב עצמו.

ו.

סעו לראות את הרכב. אל תיקחו כל דבר ששמעתם, כמובן מאליו. בקשו לראות ת.ז של המוכר והשוו את הפרטים בין אלו שב-ת.ז לאלו המופיעים ברישיון הרכב. כדאי לשים לב לתאריך הרישום של הרכב על שם בעליו הנוכחיים.

מומלץ להיזהר מקניית רכב שנרשם לפני זמן קצר. אנשים בדרך כלל אינם מוכרים רכב שקנו לפני ימים או שבועות אחדים. כמו כן, בקשו לראות את היסטורית הטיפולים של הרכב (במידה ויש).

ז.

הגעתם אל הרכב? הנה כמה דברים שכדאי לכם לשים לב אליהם:

  1. הסתכלו על הרכב מכל צדדיו, גם אם פחות חשוב לכם נראות הרכב, אוטו שמור חיצונית בד"כ שמור מכנית.
  2. פתחו את מכסה המנוע. נראה לכם כמו משוואה מתמטית מסובכת? אין לכם מושג מה אתם רואים? כמו רובנו. אך עדיין, שחקו אותה 'מייבינים' ותבדקו שאין חוטים חשופים או משהו שנראה לכם לא במקום.
  3. בעוד מכסה המנוע פתוח, התניעו את הרכב והקשיבו למנוע. גם אם אתם לא מוסכניקים, אתם תדעו לזהות רעש חריג.
  4. בדקו את כל מערכות החשמל ברכב (תאורה פנימית, קדמית ואחורית, איתותים, רדיו וכו').
  5. בקשו מבעל הרכב לצאת אתו לנסיעה קצרה. שימו לב לתגובות הרכב בלחיצה על דוושת הגז או הבלמים, וודאו שאין דברים חריגים.

ח.

העברתם בהצלחה את הבדיקה? עכשיו מומלץ לגשת יחד עם המוכר לבדיקה במכון בדיקה. יש לקחת את הרכב למכון בדיקה אותו אתם, רוכשי הרכב, בחרתם, גם אם המוכר מנסה לשכנע אתכם אחרת. רצוי גם לקחת את הרכב למכון בדיקה מרוחק ממקום מגוריו של מוכר הרכב.

שימו לב – קחו את הרכב רק למכון בדיקה מורשה של משרד התחבורה, אשר נותן לכם אחריות על הבדיקה הנעשית.

עלות הבדיקה בסביבות ה-500 ש"ח הכוללת בדיקת מנוע/שילדה/גיר וכו'. תשלום הבדיקה יחול בד"כ על הקונה.
(סעיף זה לא חובה אך מומלץ מאוד!)

ט.

זהו. האוטו אוטוטו שלכם.

סכמו עם המוכר על מחיר המתאים לשניכם (אל תפחדו להתווכח על זה קצת).
במידה ובעל הרכב, מוכן להעביר אליכם את הרכב באותו רגע, שלמו לו את סכום העסקה ובצעו העברת בעלות. (ניתן לבצע אונליין באתר הממשלתי או בסניפי הדואר), הפעילו את הביטוח שלכם וודאו שהמוכר הסיר את שלו.

לעיתים המוכר רוצה לבצע את המכירה מאוחר יותר, כדי לנקות/לפנות את האוטו או סתם כדי להיפרד רגשית, חתמו על זכרון דברים (ניתן להוריד אונליין). תרגישו בנוח להוסיף כל סעיף שנראה לכם ושלמו את המקדמה. לא לשכוח לקחת עותק של זכרון הדברים כולל צילום ת.ז של המוכר.

י.

תתחדשו.
מרגע זה אתם בעלי רכב עם כל האחריות המשתמעת מכך. סעו בזהירות...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר