"גורר בכוח לבחירות"

בני גנץ הקים ועדת בדיקה לפרשת הצוללות

שר הביטחון בני גנץ, הודיע כי קיבל החלטה להקים ועדת בדיקה ממשלתית לחקר רכש הצוללות וכלי השיט. בראש הוועדה: השופט בדימוס אמנון סטרשנוב • כל הפרטים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אריאל חרמוני וטל עוז / משרד הביטחון)

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, הודיע היום ראשון) כי קיבל החלטה להקים ועדת בדיקה ממשלתית לחקר רכש הצוללות וכלי השיט.

בשבועות האחרונים, קיים גנץ התייעצויות עם בכירים לשעבר במערכת המשפטית והביטחונית והגיע למסקנה, כי ועדת בדיקה של משרד הביטחון תוכל לשפוך אור על חלק מהתהליכים שהביאו לרכש הצוללות וכלי השיט, לבחון את הנהלים ואופן ביצוע ההתקשרויות. שר הביטחון החליט למנות את השופט בדימוס אמנון סטרשנוב לעמוד בראש הוועדה.

גנץ קצב לחברי הוועדה לוח זמנים של ארבעה חודשים להגשת הדו"ח הסופי. כמו כן, הנחה גנץ את חברי הוועדה לעבוד מול הדרג המקצועי במשרד הביטחון והדגיש כי הם נדרשים לבצע את עבודתם באופן עצמאי, ללא מעורבות הדרגים הפוליטיים. כמו כן, הדגיש גנץ כי מסקנות הוועדה, לאחר ביצוע עבודת ביטחון המידע הנדרשת, יפורסמו באופן שקוף לציבור.

יו"ר הוועדה, השופט בדימוס סטרשנוב כיהן כשופט בבית המשפט המחוזי בת"א, כפרקליט צבאי ראשי וכשופט צבאי. לצידו מינה גנץ חברים נוספים לוועדה: יעל גריל, לשעבר מנהלת הרכש במשרד ראש הממשלה ומנהלת היחידה הכלכלית של מנהל הרכש במשרד הביטחון, ואלוף (במיל') אברהם בן שושן, מפקד חיל הים ונספח משרד הביטחון בוושינגטון לשעבר.

בכתב המינוי שהכין גנץ לוועדה, מפורטים הנושאים הבאים שייחקרו:

- הפרוצדורה בהליכי הרכש של מערכת הביטחון בנוגע לספינת המגן סער 6 והצוללות.

- ממשקי העבודה בין כל הגורמים העוסקים ברכש ובהם, מערכת הביטחון, משרד ראש הממשלה והמועצה לביטחון לאומי.

- תחומי האחריות של צה"ל בהליכי הרכש של מערכת הביטחון.

- מעמדם של מתווכים בעסקאות רכש ובעסקאות ייצוא של מערכת הביטחון.

בליכוד תוקפים: "מוביל לבחירות"

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, תקף את החלטת גנץ ואמר: "החלטתו של גנץ להקים ועדת בדיקה בעניין הצוללות היא לא פחות מהתרסה כנגד הליכוד והעומד בראשו. מלמרות שגנץ מודע היטב לכך שאין לנתניהו יד ורגל בסיפור הצוללות הוא פועל כדי להכפיש את שמו תוך כדי סיכון שלמות הקואליציה.

"היום קיבלנו עוד הוכחה שגנץ גורר בכוח את ישראל לבחירות בעיצומו של משבר עולמי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר